Gert de Caluwe, CEO van Sunweb Groep, spreekt van een huwelijk van twee gelijkwaardige bedrijven. ‘Er is van beide zijden diep respect voor elkaar en dat heb je nodig in een goed huwelijk.’
‘Het is voorlopig business as usual. Na goedkeuring door de ACM gaan we straks een mooi bedrijf bouwen. Het zijn twee aanvullende bedrijven, die beide challengers in de markt zijn. Dat zit in ons dna. We hebben beide een fighting spirit. Straks zijn we een nog grotere challenger in de markt.’
Volgens de Caluwe vullen beide bedrijven elkaar goed aan. ‘Sunweb is bijvoorbeeld sterk in wintersport en Corendon is sterk op zon en heeft een eigen airline.’
Op de vraag of de labels Sunweb en Corendon blijven bestaan, zegt hij: ‘Corendon is een ongelooflijk sterke merknaam en Sunweb is een ongelooflijk sterke merknaam. Wat zal ik meer zeggen?’
De Caluwe zegt in de korte tijd dat Triton meerderheidsaandeelhouder van Sunweb is nu al te merken dat hij met Triton een sterke partner in huis heeft. ‘We hebben toegang tot meer middelen, niet alleen financieel, maar ook meer toegang tot kennis. We kunnen zo meer snelheid maken.’