Bij alle hygiënemaatregelen die hotels op bestemmingen nemen om de gezondheid van hun gasten te garanderen, moet de menselijke maat niet vergeten worden. ‘De gast moet niet het gevoel hebben dat hij incheckt bij een ziekenhuis’, zegt Joyce Akkersdijk, sales en marketingmanager Benelux van FTI Reizen.
De Duitse touroperator, die sinds enkele jaren met succes aan de weg timmert op de Nederlandse markt, kondigde recent aan dat de eigen hotelketen voldoet aan de hoogste norm voor de veiligheid en hygiëne voor gasten en medewerkers.
Onder de toepasselijke naam CLEAN 2.0 hebben de Meeting Point Hotels (MP Hotels) een eigen concept gelanceerd. Er werden twee specialistische bedrijven in de arm genomen om veiligheid en hygiëne op het hoogste plan te tillen, zodat gasten met een gerust hart vakantie kunnen vieren en medewerkers zonder zorgen hun werk kunnen doen.
Akkersdijk kijkt echter verder dan alleen de hygiënemaatregelen. ‘Onze hotels onderscheiden zich al jaren vanwege de persoonlijke service, de sfeer, warmte en vakantiegevoel. Hoe breng je dat over, terwijl er maatregelen zijn om afstand te houden? Ondanks alle maatregelen doen we geen concessies aan onze service.’
Lees het complete interview met Joyce Akkersdijk in de recente online uitgave van TravMagazine #21.
Foto: Joyce Akkersdijk, sales en marketingmanager Benelux van FTI Reizen.