
‘We hebben een bewogen maar goed jaar achter de rug.’ Met deze woorden begon Florian Grevenstuk, salesmanager bij FTI Reizen, donderdagavond zijn presentatie voor 65 agenten op Weeze Airport.
De Duitse grensluchthaven was het decor van het winterevent van FTI, samen met Dubai Tourism, Etihad Airways, Abu Dhabi en het verkeersbureau van Turkije.
De Nederlandse agenten werden ontvangen van een drankje en een goed buffet, korte presentaties van de partners, een kijkje achter de schermen van de luchthaven en een quiz met mooie prijzen.
FTI heeft de omzet in Nederland afgelopen boekjaar razendsnel zien stijgen naar 140 miljoen euro.
FTI biedt komende winter bestsellers Turkije, Griekenland, Egypte, Canarische Eiland, Balearen en Dubai. Daarnaast is de Indische Oceaan een belangrijke focusbestemming, met onder andere de Malediven en Seychellen. Nieuw is Drive FTI, het eigen autoverhuurlabel van FTI.
Foto: Holger Terhorst.
Weeze Airport noteerde afgelopen zomer ruim 80 procent van het passagiersvolume van 2019. Marketingmanager Holger Terhorst verwacht volgend jaar weer op het oude niveau te zitten.
‘We hebben een super zomer gehad, zonder wachtrijen. We hebben tijdens corona alle collega’s aan boord gehouden. Daar hebben we nu profijt van.’
Weeze kreeg afgelopen zomer meer Nederlandse passagiers over de vloer. Terhorst verwacht dat die groei zal doorzetten. Dat komt mede door de aanhoudende drukte op Schiphol en de hogere vliegtaks in Nederland, die twee keer zo hoog is als in Duitsland. Daarnaast is er de relaxte sfeer op Weeze.
‘Wij hebben alle voordelen van een kleinere en stressvrije luchthaven.’
Voor volgend jaar zomer zijn al 20 bestemmingen vanaf Weeze boekbaar.
Wim Gramsma, marketingadviseur van Weeze Airport, onderschreef dat in zijn presentatie. Het aandeel Nederlanders op Weeze Airport is nu 35 procent. Het doel is volgend jaar een 50-50 verhouding van Nederlandse- en Duitse passagiers te realiseren, aldus Gramsma, die Weeze bestempelde als de vijfde regionale luchthaven van Nederland.
Foto: Team FTI.