EasyJet schikt voor 165.000 pond met familie bejaarde passagier - TravMagazine
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

0 Reacties
EasyJet toont opnieuw interesse in Alitalia

EasyJet schikt voor 165.000 pond met familie bejaarde passagier

Door: | 14 augustus, 2019

EasyJet heeft een schikking van 165.000 Britse pond (ofwel 178.000 euro) getroffen nadat het had verzuimd medische hulp in te roepen voor een bejaarde passagier die aan boord een beroerte had gekregen.

Dat meldt de BBC. De 88-jarige passagier reisde in april 2017 alleen van zijn huis in Palma de Mallorca naar Sussex om familie te bezoeken.
Toen zijn dochters hem van Southend Airport ophaalden, zat hij in een rolstoel omdat hij niet kon staan of praten.

De man had zijn echtgenote verteld dat hij zich niet goed voelde en zij besloten dat hij voor Pasen naar de UK moest terugkeren.
Uit onderzoek van EasyJet bleek dat een stewardess na het boarden bezorgd was over de bejaarde passagier en hem een glas water bracht. Hij dronk daar niet van. Er werd geen medische hulp ingeroepen.

De familie van de man diende een klacht in bij EasyJet en vroeg om een onderzoek.
De echtgenote die bij aankomst op haar man wachtte, zei: ‘Hij kon niet praten, hij was verlamd. De bemanning op de vlucht had tegen de passagiers om hem heen gezegd dat ze hem in de gaten moesten houden. Waarom hebben ze geen dokter gebeld? Het vliegtuig was namelijk nog niet vertrokken.’

De familie van de man spande een rechtszaak aan tegen EasyJet. Zij stelden dat voor vertrek van het vliegtuig medische hulp had moeten worden ingeroepen. Volgens de familie zou de man met tijdige medische hulp veel beter van zijn beroerte zijn hersteld.

Na de vlucht werd de man opgenomen in een verpleeghuis. Hij keerde nooit meer terug naar zijn huis op Mallorca. De man overleed in juli dit jaar, aan een niet aan de beroerte gerelateerde aandoening.

In een schriftelijk antwoord op de klacht van de familie had EasyJet zich verontschuldigd. Het cabinepersoneel had, ondanks zijn training, niet onderkend dat de passagier een beroerte had gehad.
De airline wilde geen verder commentaar tegen de BBC geven omdat de kwestie inmiddels was geregeld. (Foto Shutterstock).

(Visited 583 times, 3 visits today)

Reageer met Facebook:

Reacties:

Deel dit artikel

Reacties

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.