Met een diner voor circa 15 mediapartners uit België en Nederland heeft Brand USA Benelux donderdagavond Thanksgiving gevierd.
Het diner bij De Kastanjehof in Lage Vuursche sloot goed aan bij één van de toeristische thema´s van Brand USA voor 2025, namelijk culinaire reizen. Zoals het hoort bij Thanksgiving stond er ook in Lage Vuursche kalkoen op het menu.
Thanksgiving Day is een nationale feestdag in Amerika en Canada. De vierde donderdag in november is een dag waarop Amerikanen hun dank betonen. Oorspronkelijk betrof dat een goede oogst, maar tegenwoordig is Thanksgiving vooral een vrije dag. Met een vrije vrijdag erbij hebben veel Amerikanen een lang weekend van vier dagen vrij.
Brand USA, in de Benelux vertegenwoordigd door Lieb Management, is de marketingorganisatie die de VS in het buitenland promoot als toeristische bestemming. Brand USA is gelinkt aan het internationale Brand USA (de Amerikaanse overheid) en die wordt bekostigd uit inkomsten van het Amerikaans toerisme (gefinancierd uit de inkomsten van ESTA, red.)
Uit eerdere cijfers blijkt dat Nederland gemiddeld genomen goed is voor circa 1 procent van het totale aantal buitenlandse toeristen dat Amerika bezoekt. Dat komt neer op ruim 600.000 Nederlandse toeristen.
Foto: de gastvrouwen van Brand USA/Lieb Management, Anouk Liebers en Marjolein Helder.
Geef een reactie