Onder het motto ‘Just Book It’ gaat de branchecampagne van start waarmee ANVR-reisbedrijven twijfels bij de consument willen wegnemen om nu alvast een vakantie te boeken.
Zoals TravMagazine dinsdag al kon melden, is de campagne bedoeld om de consument te laten weten dat hij met een gerust hart zijn vakantie kan boeken.
‘De consument wil niets liever dan zijn koffer pakken en de reissector wil na ruim een jaar praktisch volledig stilliggen, nu wel eens die fantastische reis voor de consument organiseren’, schrijft de ANVR.
Uit recent onderzoek van bureau GfK bleek al dat 84 procent van de Nederlanders toe is aan vakantie. Meer dan de helft heeft een bestemming ergens in Europa op het oog.
Uit het onderzoek bleek ook dat de consument twijfels heeft om nu alvast een reis te boeken, omdat hij financieel geen risico wil lopen. Reisbedrijven hebben begrip voor die terughoudendheid en willen de twijfels wegnemen.
‘Welke landen en bestemmingen komende zomer de grenzen openen, is voor niemand nog duidelijk. Aan welke maatregelen we ons moeten houden, is nog de vraag. Maar ANVR-ondernemingen proberen met ‘Just Book It’ en een stevige beschermingsfactor de consument te verleiden om vooruit te kijken en nu alvast te boeken voor komende zomer’, zegt ANVR-voorman Frank Oostdam.
‘We staan voor een gezamenlijke uitdaging de consument te overtuigen, want boeken kan écht weer. Dus hebben we ervoor gekozen om dat gezamenlijk met onze reisbedrijven aan te pakken.’
ANVR-reisondernemingen blijven de reisadviezen van Buitenlandse Zaken volgen. Dus heeft de consument geboekt en kan de reisonderneming de reis uiteindelijk toch niet uitvoeren, dan ontvangt de reiziger zijn reeds betaalde reissom terug. En verandert het reisadvies van een bestemming naar oranje of rood terwijl je daar bent, dan zorgt de reisonderneming voor repatriëring.
De ANVR schrijft: ‘De reissector is van ‘nu dromen, straks reizen’ overgestapt op ‘Just Book It’. Nu de consument nog.’