Arjan Kers, general manager van TUI Nederland, heeft zondag een mail aan klanten van TUI verstuurd over de gevolgen van de coronavirus. Het motto: ‘Dit hebben wij ook nog nooit meegemaakt. En we zullen ons uiterste best voor je doen.’
Dit is de inhoud:
Beste reiziger,
‘Discover your smile’, zeggen we bij TUI altijd. Maar toegegeven, onze glimlach is vandaag iets minder breed en vrolijk dan normaal. Alles waar we zo van houden, staat onder druk: op vakantie gaan, de wereld zien, met jong en oud samen en ongedwongen genieten van het leven,…
De wereldwijde impact van het Coronavirus raakt onze sector en ons bedrijf in het diepst van het hart. Maar erger nog, die impact raakt ook jou, de vakantieganger die op ons rekent. En net daarom blijven we er voluit voor gaan. Dat doen we door je zo goed mogelijk te informeren. En door je alternatieven en oplossingen aan te reiken als je vakantieplannen overhoop worden gegooid.
Wij zullen zeker tot 31 maart geen pakketreizigers meer naar hun vakantiebestemming brengen. Voor pakketreizen van 1 t/m 15 april informeren we je uiterlijk 25 maart. Wordt je TUI reis geannuleerd, dan ontvang je van ons een voucher ter waarde van de betaalde reissom die je kan gebruiken voor de betaling van een reis met een latere vertrekdatum. We nemen de komende twee weken contact met je op over de voucher. De voucher is één jaar geldig vanaf het moment van uitgifte en kan worden gebruikt voor alle reizen uit het TUI en Kras aanbod.
Dit zijn onze prioriteiten om ervoor te zorgen dat alles voor jou toch nog zo vlot mogelijk verloopt:
– We doen alles wat we kunnen om gestrande vakantiegangers te adviseren, op te vangen en zo nodig weer naar huis te brengen. Dit doen we met onze verschillende teams samen, hier in Nederland, maar ook op onze vluchten en ter plaatse op de bestemmingen en in de luchthavens.
– De medewerkers van onze klantenservice en onze reiskantoren doen hun uiterste best om iedereen zo goed mogelijk te informeren. Ondanks deze inzet kunnen de wachttijden voor wie ons belt, soms oplopen. Er zijn immers zoveel vragen. Bedankt voor je begrip daarvoor.
– We bundelen de up-to-date informatie over vakantie in Coronatijden op één overzichtelijke pagina. Heel wat mensen stellen dezelfde vragen. Om te vermijden dat je voor die vragen moet bellen of aan de telefoon moet wachten, kan je dus best eerst even op deze pagina kijken: https://www.tui.nl/coronavirus-faq/.
– We vullen onze Omruilgarantie flexibeler in dan ooit. Het geldt tot 22 dagen vóór vertrek. Kijk op www.tui.nl/ campagne-voorwaarden voor alle informatie.
– Uiteraard nemen we alle hygiënemaatregelen die nodig en aanbevolen zijn om de verdere verspreiding van het coronavirus te vermijden. Dat spreekt vanzelf.
Ik ben trots op onze medewerkers en wil hen bedanken voor hun enorme inzet, creativiteit en flexibiliteit in deze uitzonderlijke periode. En jou, beste klant, wil ik bedanken omdat je je vakantie aan ons toevertrouwde, in het verleden of voor een vertrek later dit jaar. We blijven er alles aan doen om dat vertrouwen te verdienen. Zorg goed voor elkaar. Zodat we straks weer samen van zon, zee en andere leuke dingen genieten… met een brede smile. Bedankt voor je vertrouwen.
Met vriendelijke groeten,
Arjan Kers General Manager TUI Nederland
Marga Aquins zegt
Wij zouden 13 mei vertrekken naar Mallorca.
Daarvan is zeker nog niets te zeggen?