De ANVR heeft woensdag een nieuwe website gelanceerd. Na jaren van voornamelijk alleen met haar leden te hebben gecommuniceerd is vandaag een groot deel van de ANVR-website ook toegankelijk voor reizigers. Hiermee worden de belangrijke zekerheden die ANVR-leden aan reizigers bieden voor een onbezorgde vakantie, beter over het voetlicht gebracht.
De merkbekendheid van de ANVR is in de afgelopen jaren enorm gegroeid door de onzekerheden waar reizigers mee te maken kregen tijdens corona en andere momenten. Het werd alsmaar duidelijker welke zekerheden geboden werden als een vakantie of zakenreis via een ANVR erkend reisbedrijf werd geboekt. Door de nieuwe website nu ook te richten op de reiziger ontstaat de mogelijkheid om meer uitleg en achtergrondinformatie te geven. Daarnaast is dit een mooi medium waarop de positieve toegevoegde waarde van een pakketreis, in elke vorm nog eens kan worden benadrukt.
De duidelijke missie, visie en waarden van de ANVR en haar leden zijn omschreven en het is direct duidelijk welke reisbedrijven zijn aangesloten bij de ANVR, en daardoor behoren tot de Erkende ANVR reisbedrijven.
‘Ondanks dat wij geen consumentenorganisatie zijn hopen wij dat deze vernieuwde website zorgt voor meer duidelijkheid bij de reizigers en het makkelijker vinden van informatie en belangrijk nieuws’, zegt Hanita van der Meer, Marketing & Communicatie specialist van de ANVR.
‘Daarnaast hopen we dat het de reiziger antwoord geeft op vragen die zij hebben en dat hiermee duidelijk wordt waarom het van belang is om bij het boeken van een vakantie altijd te letten op het ANVR-logo, ook online.’
Op de nieuwe website blijft uiteraard een groot deel alleen toegankelijk voor leden van de ANVR waarvoor ingelogd moet worden. Hier kunnen ANVR leden alle berichten volledig lezen en genieten van alle extra’s en voordelen die het ANVR-lidmaatschap hen biedt.
Branchepartner
Het nieuwe design, dat ontwikkeld is door branchepartner Blue Flamingos, ziet er modern uit en is ook helemaal doorgetrokken naar de social mediakanalen. ‘Via deze weg zal de ANVR haar leden meer inzicht verschaffen in wat de branchevereniging doet voor haar leden en de reiziger kan via social media gewezen worden op de vele voordelen, voorwaarden, adviezen en zekerheden die ANVR leden te bieden hebben’, zegt Van der Meer. De social mediastrategie is mede tot stand gekomen met de hulp van branchepartner Blue Flamingos.
Database
De nieuwe website is gekoppeld aan het vertrouwde systeem van Windex die de excessieve database van alle ANVR leden beheert, en dit al jaren naar volle tevredenheid doet. ‘Partner Windex heeft ontzettend veel ervaring met databases voor verenigingen en brancheorganisaties in Nederland waardoor hun kennis voor ons heel belangrijk is. Door de koppeling is het mogelijk om de voorkant in een nieuw jasje te steken en toegankelijker te maken, met behoud van alle relevante informatie uit de bestaande database.’
Blue Flamingo’s heeft de voorkant (CMS) succesvol aan de database van Windex gekoppeld waarbij een extra leden inlogportaal door Windex is ingericht.