Alltours verwacht voor het komende boekjaar ruim 20 procent meer passagiers. De Duitse touroperator zal in 2020 voor het eerst de grens van twee miljoen passagiers passeren voor de labels Alltours en Bye Bye, het dynamic packaging label.
Dat stelde Alltours-oprichter Willi Verhuven bij de presentatie van het zomerprogramma 2020.
Volgens hem is ruim driekwart van de stijging te danken aan het faillissement van Thomas Cook. Alltours heeft zijn productaanbod met 30 procent uitgebreid, tot meer dan 20.000 hotels. Na het faillissement van Thomas Cook heeft Alltours 90 procent van diens exclusieve hotels in zijn eigen programma geïntegreerd, deels als nieuwe exclusieve producten van Alltours
Volgens Verhuven verblijft meer dan 50 procent van de gasten momenteel in een hotel dat exclusief wordt aangeboden door Alltours. Op Mallorca is dat zelfs meer dan 75 procent.
De boekingscijfers voor het afgelopen boekjaar lagen op hetzelfde niveau als vorig jaar. De winst voor belastingen lag 15 procent hoger.
‘Gezien de grote uitdagingen in de vliegsector zijn we zeer tevreden met het behaalde resultaat’, zegt Verhuven, daarbij verwijzend naar het tekort aan vliegcapaciteit als gevolg van het faillissement van Germania en het uitvallen van de Boeing 737 MAX.
De boekingen voor het huidige winterseizoen zijn goed van start gegaan op alle bestemmingen van Alltours. Vooral Egypte (met 50 procent) en Turkije (met circa 20 procent) zouden hoge groeipercentages laten zien. Ook verre reizen leveren een bijdrage aan de omzetgroei, met 30 procent. Thailand, Indonesië en de Malediven zouden een groei van meer dan 50 procent laten zien.
Met een aandeel van 90 procent is Duitsland veruit de belangrijkste markt voor de Alltours Group, dat ook actief is in Oostenrijk, Zwitserland en Nederland.
De boekingscijfers voor de zomer van 2020 laten volgens Verhuven voor alle bestemmingen een groei met dubbele cijfers zien.
Foto: Oprichter Willi Verhuven van Alltours.