
Raymond Vrijenhoek is per 4 oktober benoemd tot strategisch adviseur bij Parkos. Het bedrijf timmert sinds 2014 aan de weg om wereldwijd het platform voor airport-parking te worden.
In zijn nieuwe rol gaat Vrijenhoek meedenken en adviseren over strategische vraagstukken. De aanstelling van Vrijenhoek moet leiden tot een versnelling in de wereldwijde groei, zegt het bedrijf.
‘Met Raymond als strategisch adviseur krijgen we een schat aan ervaring en netwerk in de reisbranche aan boord. Het is enorm fijn om een klankbord met dergelijke ervaring en energie te hebben’, zegt Arne Bos, founder en managing director bij Parkos.
‘Gezamenlijk willen we de groei die we meemaken nog verder versnellen.’
Foto: Arne Bos.
Vrijenhoek is een bekende naam in de reisindustrie. Voorheen werkte hij in senior management functies bij onder andere Transavia.com, Kiwi.com, Sabre Travel Network Middle East en als CEO bij Otravo, bekend van Vliegtickets.nl, VakantieDiscounter en Schipholtickets.com.
Daarvoor had Vrijenhoek diverse directiefuncties bij Travix International, met bekende websites als CheapTickets.nl, Vliegwinkel.nl en BudgetAir.com.
‘De ambities van Parkos sluiten naadloos aan bij mijn eerder opgedane ervaringen om organisaties en merken te laten groeien’, zegt Vrijenhoek.
Parkos, opgericht in 2014, helpt reizigers aan een parkeerplek bij luchthavens. Het bedrijf begon rond Schiphol en is inmiddels actief bij 150 luchthavens in 14 landen.
Parkos had de afgelopen jaren drie nominaties voor de Deloitte Fast 50 en twee FD Gazellen awards.
Het bedrijf wil de groei na Covid doorzetten, deels via het eigen platform, maar ook via de verkoop via OTA’s en airlines.
Foto: Raymond Vrijenhoek.