
Personal Touch Travel (PTT) verwelkomde laatst 12 nieuwkomers die een opleiding aan de eigen Academy hadden gevolgd, stuk voor stuk afkomstig van buiten de reiswereld. ‘Dat is wat mij betreft de stoerste groep ooit, om in deze tijd in de reiswereld te beginnen, Dat geeft positieve energie aan onze hele organisatie’, zegt directeur Arjan Kastelein, die zelf inmiddels vijf jaar aan het roer van PTT staat. Nog een jubileum: PTT zelf viert in november zijn 15-jarig bestaan.
Herstel van vertrouwen, onderling en richting klant, is volgens de PTT-directeur van groot belang. ‘We moeten af van het idee dat retailers slechte mensen zijn’, zegt Kastelein, die erkent dat het wantrouwen mede is veroorzaakt door de gang van zaken bij het faillissement van D-rt.
‘Touroperators zijn wantrouwend geworden. Vandaar dat ik zeg: laten we met z’n allen die rol oppakken, het vertrouwen herstellen, elkaar wat gunnen. Ik geloof nog steeds in het retailmodel. Kijk naar de hoogte van de provisies aan de ene kant en de reclamekosten die touroperators maken aan de andere kant. Dat scheelt nauwelijks. En als we dan ook nog een duurzame weg kunnen inslaan, zijn we goed bezig.’
Is er nog iets positiefs aan de coronacrisis te ontdekken?
‘Ik ben de laatste maanden gesterkt in mijn mening dat Personal Touch Travel een goed merk is. Het bedrijfsmodel is toekomstbestendig. We zijn niet de goedkoopste in de markt, maar…’
Lees het volledige interview in TravMagazine #33.