
Twee Europese spelers en concurrenten op de campingmarkt, ACSI en Camping.info, bundelen hun krachten op het gebied van online campingboekingen.
ACSI, gevestigd in Andelst, is bekend van onder andere Eurocampings.eu, CampingCard.com en de bijbehorende apps. Camping.info is het grootste campingplatform op de Duitstalige markt.
Door de samenwerking hebben deelnemende campings ineens een bereik van 40 miljoen bezoekers. ‘Je kunt het vergelijken met de auto-industrie waar ze ook één platform van een concern gebruiken voor meerdere automerken’, zegt Pieter Melieste, Manager Touroperating bij ACSI.
Naast het boekingsplatform voor campings is ACSI actief op het gebied van touroperating met de merknamen ACSI Kampeerreizen, Suncamp (stacaravans, glampingtenten en standplaatsen op campings in heel Europa) en SunLodge (het eigen luxe glampingmerk).
Het aanbod van Suncamp en SunLodge, gericht op de doelgroep gezinnen met kinderen, wordt erg goed geboekt voor augustus en september, maar ook voor juni en begin juli wordt dankzij gunstige boekingsvoorwaarden weer goed geboekt.
‘Het heeft even geduurd, maar sinds een dag of tien komen de boekingen goed op gang’, zegt Melieste.
‘We moeten er wel in tien weken een goed seizoen van maken, want normaal beginnen de boekingen in december al.’
Tv-programma
De rondreizen van ACSI Kampeerreizen, bekend van het tv-programma We zijn er bijna (van Omroep MAX) gaan helaas in het najaar pas weer van start, en enkele alweer vanaf juni. Met de rondreizen richt het bedrijf zich op senioren die in groepsverband een deel van Europa verkennen. Het succes is mede te danken aan het veelbekeken tv-programma.
Suncamp heeft daarnaast recent een overeenkomst gesloten met Best-Reisen, een samenwerkingsverband van circa 600 reisbureaus in Duitsland, volgens Melieste ‘een soort Duitse Veluwegroep/DTA’.
Foto: Ramon van Reine, CEO van campingspecialist ACSI, en Pieter Melieste, Manager Touroperating.