
Onder de naam Autobooker.com lanceert Sunny Cars een nieuw label voor online aanbieders, waarmee deze kunnen concurreren met prijsvechters. Met de lancering van het nieuwe label speelt Sunny Cars in op de vraag vanuit de markt, vooral van de online spelers.
‘Veel online travel agents (OTA´s) lieten weten behoefte te hebben aan een kwalitatief goed merk waarmee ze kunnen concurreren met internationale aanbieders van autohuur die puur op prijs zijn gefocust’, zegt Marco Ammerlaan, director sales van Autobooker.com, die benadrukt dat het merk Sunny Cars exclusief voor reisbureaus blijft bestaan.
Reisagent
‘We houden het gescheiden. Autobooker.com komt niet bij de balie, omdat we ervan overtuigd zijn dat we met Sunny Cars het beste autoverhuurproduct voor de klant hebben. Sunny Cars is een all inclusive-product, waarmee klanten onbezorgd op reis kunnen, want alles is afgedekt. Het is een echt adviesproduct, waarbij de reisagent een hoofdrol speelt. Wanneer je de klant persoonlijk kunt uitleggen wat allemaal is inbegrepen, dan verkoop je het als reisagent heel makkelijk. Maar online, via een website, is het veel moeilijker uit te leggen waarom sommige andere aanbieders goedkoper zijn en dat veel autoverhuurders achteraf veel extra´s berekenen. Met Autobooker.com kunnen online aanbieders op hun website concurreren met prijsvechters.´
De afgelopen weken is met Autobooker.com proefgedraaid in een pilot met Travelscout24.de op de Duitse markt. Vanaf komende week wordt het label uitgerold in Duitsland. Ook is het platform zo goed als klaar voor de Nederlandse markt.