
TUI heeft op Schiphol een belangrijke positie van Sunweb overgenomen, namelijk die op de bagagetrolleys.
TUI is begonnen met het bestickeren van de veelgebruikte trolleys op de luchthaven. De touroperator neemt hiermee het stokje over van voorganger Sundio Group. In totaal worden 7.000 karretjes dubbelzijdig bekleed. Op de ene zijde komt het logo van TUI, terwijl de andere kant wordt voorzien van een foto van een van de negen vakantietypes die de touroperator aanbiedt, waaronder Citytrips, vliegvakanties en luxe reizen als de Malediven.
‘Zo kunnen we goed de verscheidenheid van TUI weergeven’, zegt Cynthia Schell, hoofd marketingcommunicatie van TUI Nederland. ‘Wij hebben in het beeld bewust gekozen voor meer beleving dan onze voorganger heeft gedaan.’
TUI heeft met Schiphol een contract getekend voor twee jaar exposure. De stickers gaan minimaal een jaar mee, terwijl de sfeerfoto’s gedurende het jaar worden gewijzigd.

Vooralsnog heeft de touroperator alleen gekozen voor bestickering van de bagagetrolleys op Schiphol, maar sluit niet uit dit elders te gaan doen. ‘Ik kan me voorstellen dat we op een gegeven moment ook op luchthavens op de Antillen gaan kijken.’
Over de kosten van de marketingoperatie worden geen mededelingen gedaan. Schell noemt de bestickering ‘een heel bewuste keuze’ met een ‘behoorlijk prijskaartje.’
De dubbelzijdige bestickering van de 7.000 bagagetrolleys vergt zes weken, zegt Jan Bakker van System Line, dat de klus uitvoert.
‘We zitten momenteel op zo’n 1500 karren en we doen er 240 per dag. Maar soms vind je na twee maanden opeens nog een verdwaalde kar in de parkeergarage. Het lijkt makkelijk dat stickeren, maar het logistieke verhaal is het lastigst.’
Foto boven, vlnr: Cynthia Schell, Paula Hollander-Nederpelt, Jolanda Heurter en Jerôme Legger.