EurAm werkt aan nieuwe technologie om reisprofessionals te ondersteunen bij alle stappen van de customer journey, zodat zij alle koopmomenten optimaal kunnen gebruiken. De focus ligt daarbij op een nieuwe oplossing voor het offertestadium en ondersteuning van de consument tijdens de reis.
‘Er bestaat geen éénmalig koopmoment voor een maatwerkrondreis. De traditionele rol tussen verkoper en koper is geëvolueerd naar ‘partners in travel’. De professional loopt nu veel verkoop mis, zowel voor- als tijdens de reis. Wij gaan daar iets aan doen’, stelde CEO Peter Keijers tijdens een presentatie in het Kimpton hotel in Amsterdam.
Samen met EurAm hield het Kimpton sales office Benelux in het pas geopende Kimpton Hotel De Witt in Amsterdam een ‘wine hour’ voor beslissingsnemers uit de Nederlandse reiswereld. Alle Kimpton Hotels houden elke dag tussen 17.00 en 18.00 uur een wine hour, waar gasten gratis een drankje kunnen drinken en kennismaken met andere gasten.
‘Het wine hour is een goede traditie, die we uiteraard ook in Amsterdam voortzetten’, zegt Desiree Diets, account director Benelux van Kimpton Hotels & Restaurants. De Amerikaanse keten van boetiekhotels telt ruim 60 hotels in de VS en meer dan 80 restaurants.
Rondreizen
Het hotel in Amsterdam, gevestigd in het voormalige Crowne Plaza City Centre, opende op 22 mei dit jaar zijn deuren. Kimpton Hotel de Witt Amsterdam is de eerste buiten de VS.
De Kimpton hotels worden onder andere verkocht via EurAm. Dit Belgische platform biedt van oudsher rondreizen door de VS en Canada aan, maar heeft zijn aanbod uitgebreid met Spanje en Portugal in 2016 en Italië in 2017.
‘We ondersteunen onze klanten door de hele customer journey. Van het inspireren via onder andere Facebook, onze nieuwsmail en webinars tot en met de ondersteuning als de reiziger op reis is en hulp nodig heeft. Denk bijvoorbeeld aan de bosbranden nu’, stelde Vincent Hekkert, business development director van EurAm. ‘Ik denk dat we de reisprofessional meer helpen dan hij of zij soms denkt.’
App
‘EurAm blijft zich 100 procent richten op B2B, en daar bedoel ik de hele reisdistributie mee, inclusief reisbureaus, ZRA’s, touroperators, OTA’s en cruisemaatschappijen’, benadrukte CEO Keijers. Dat EurAm een hybride app ontwikkelt waarmee de reisprofessional tijdens de hele customer journey in contact is met zijn klant, is daar volgens Keijers een goed voorbeeld van. ‘Er wordt nu te veel omzet gemist. Daar willen we wat aan doen.’
EurAm gaat die tool de komende tijd uitrollen. In de tweede helft van dit jaar wordt de eerste stap gezet.
Foto: een toost op de samenwerking (vlnr): Peter Keijers en Danielle Goedkoop (EurAm), Tim Diets (Connectworldwide), Desiree Diets (Kimpton) en Vincent Hekkert (EurAm).