Ter gelegenheid van Wereld Toerisme Dag houden zes organisaties uit de toerisme- en vrijetijdssector op 27 september een vakevent. Onder het motto ‘Samen kansen pakken’ wordt gekeken naar de wereldwijde ontwikkeling van duurzaamheid in bedrijfsleven en bij overheden. Het event vindt plaats in de Social Impact Factory in Utrecht.
De initiatiefnemers zijn ANVR, Gastvrij Nederland, NBTC, MVO Netwerk Toerisme. RECRON en VvKR. De doelgroep bestaat uit ondernemers, senior management, beleidsmakers en Destination Management Organisaties (DMO’s) in de toerisme- en vrijetijdssector.
Sprekers
Onder de sprekers bevinden zich trendanalyticus Christine Boland, die vertelt over consumententrends en de drijfveren van de klant. Internationaal spreker Anna Pollock blikt vooruit naar een toekomst waarin de sector waarden toevoegt. Zo stelt ze onder andere dat ‘veel meer gekeken moet worden naar hogere netto voordelen voor de gemeenschappen die gasten ontvangen in plaats van ons te richten op volumegroei (bezoekersaantallen). Anders komt het maatschappelijk draagvlak in gevaar’.
Het event duurt van 13.00 tot 18.30 uur. De Social Impact Factory is gevestigd aan Vredenburg 40 in Utrecht.
Voor het event geldt tot en met 14 augustus een zomeractie met korting. Leden en niet-leden die zich in deze periode aanmelden, ontvangen een 50 procent korting op het normale tarief van 75 euro en betalen dus 37,50 euro. Aansluitend, van 15 augustus tot en met 1 september, geldt een vroegboektarief. Deelnemers betalen dan 50 euro per persoon.
Het normale tarief, tussen 2 en 25 september, bedraagt 75 euro.
Wereld Toerisme Dag staat wereldwijd op de kalender als officieel vak-evenement in het kader van het internationale UNWTO-Jaar van Duurzaam Toerisme voor Ontwikkeling.