Met het zonnige Paasweekend voor de deur gooit Peter Vroom van Westbound Travel de deuren van zijn reisbureaus weer open. Maar wel met een vliegtuigtrolley als barrière in de deuropening, zodat klanten buiten blijven en op minimaal anderhalve meter afstand van de medewerkers blijven.
‘Het mooie Paaszonnetje maakt ons team creatief’, zegt Vroom. ‘Vooruitlopend op de anderhalve meter-economie zijn wij weer open for business.’
Net als zijn meeste collega’s sloot ook Vroom een paar weken geleden de deuren van zijn drie kantoren, waarvan twee in Enschede en een in Losser. Terwijl de deuren gesloten waren, hadden de medewerkers vanuit de winkels via telefoon en e-mail contact met de klanten en hadden hun handen vol aan het omboeken.
‘Onze winkels zagen er verlaten uit, maar het was niet anders. We wilden de gezondheid van onze medewerkers en klanten voorop stellen’, zegt Vroom.
Het mooie weer in combinatie met de twee vliegtuigtrolleys die Vroom ooit aanschafte voor deelname aan beurzen brachten hem op een creatief idee. De trolleys worden in de deuropening geplaatst en vormen daarmee een fysieke afscheiding, waarbij klanten buiten overdekt kunnen plaatsnemen. Zaterdag gaat hij de formule introduceren.
‘Op die manier kun je toch de interactie met de klant in stand houden. We merken dat er weer behoefte bij onze klanten ontstaat om contact te hebben. Daar moet je dus anders over gaan nadenken. Het zou niet goed zijn als we tot eind april helemaal niets deden. Op deze manier kunnen we alvast wennen aan de anderhalve meter-economie.’
Foto: de vestiging van Westbound Travel Stokhorst in Enschede.