
Het Turks verkeersbureau in Den Haag heeft Baltus Communications gekozen om vanaf maart de public relations op de Nederlandse markt te verzorgen. Daarmee is het verkeersbureau terug van weggeweest, want Baltus verzorgde eerder al, van 2005 tot 2008, de PR voor het Turks verkeersbureau.
Het PR-bureau gaat zich naast strandvakanties ook richten op andere aspecten, waaronder kunst en cultuur, grote evenementen, wintersport, gastronomie en Istanbul als stedentripbestemming.
Turkije ontving vorig jaar 906.333 Nederlandse toeristen. Het land staat op de vierde plaats in de Europese ranking na Duitsland, Engeland en Bulgarije. Het totaal aantal buitenlandse toeristen bedroeg afgelopen jaar ruim 23 miljoen. Deze gaven meer dan 15 miljard US dollar uit. Toerisme is van wezenlijk belang voor Turkije. Circa 600.000 Turken zijn werkzaam in de reissector. Indirect groeit dat aantal naar ruim 2,2 miljoen, volgens cijfers van de World Travel and Tourism Council.
Ook voor veel reisorganisaties in Nederland is de bestemming een belangrijke inkomstenbron. ‘Een extra reden om onze schouders eronder te zetten’, zegt directeur Marcel Baltus.
Foto: Aygen Senem Arslan, interim counsellor van het Turks verkeersbureau, met Marcel Baltus van Baltus Communications.