Met de slogan ‘Bye Bye tegen Blue Monday’ geeft TUI maandag 21 januari vier duo-reizen naar de zon weg. Volgens het reisconcern is deze maandag voor veel mensen het hoogtepunt van de somberste periode van het jaar.
De actie moet helpen tegen een winterdip. Op diverse locaties in het land heeft TUI vier tickets verspreid via digitale reclamepanelen in het straatbeeld. Deelnemers dienen als eerste een selfie met een van deze tickets te nemen en deze af te halen bij een Nederlandse luchthaven. Via sociale media en de website tui.nl/bluemonday worden de komende dagen tips en aanwijzingen over de locatie van de tickets gegeven.
Volgens TUI gaan steeds meer Nederlanders in de winter op vakantie. Deze winter zijn dat er 32 procent meer Nederlanders dan vorig jaar. Van hen gaat 56 naar de zon en kiest 44 procent voor wintersport, met Oostenrijk en Italië als favoriet onder Nederlanders.
‘Na de feestdagen hebben veel mensen behoefte aan een leuk vooruitzicht’, zegt Frans Leenaars, Chief Marketing Officer bij TUI. ‘Na een periode van gezelligheid met familie en vrienden volgt het zwarte gat en beginnen mensen al te dromen over hun volgende vakantie. Het helpt dan ook om de daad bij het woord te voegen en je vakantie te plannen. Zo heb je iets om naar uit te kijken.’