TUI lanceert op de Vakantiebeurs een digitale stand waar bezoekers de wereld kunnen zien in 3D met behulp van de Google Liquid Galaxy. Daarnaast is er voor de tweede keer een pop-up TUI-reisbureau ingericht, waar bezoekers advies kunnen krijgen of meteen hun vakantie kunnen boeken.
‘Vorig jaar bleek al dat er veel koopbereidheid is bij het publiek’, zegt salesmanager Dimitri Joannides, die erkent dat TUI met de reisverkoop op de beurs een deel van de deelnamekosten terugverdient. ‘Dat doen we enerzijds via de exposure die we op de beurs krijgen en anderzijds via de verkoop van reizen.’
TUI-dochter Kras verkoopt al sinds enkele jaren vakanties op de beurs. Joannides: ‘Veel mensen komen voor advies, maar veel klanten komen gericht omdat ze al weten wat ze willen en boeken meteen.’
TUI Sports
De publiekstrekker van de TUI-stand en nieuw dit jaar is de Google Liquid Galaxy, volgens TUI een virtuele sensatie die bezoekers het gevoel geeft over de aarde te zweven. Acht grote LCD schermen zijn in cirkelvorm opgesteld, waarop HD-beelden van onder andere Google Streetview en Google Earth worden geprojecteerd. Deze beelden vullen het hele blikveld van de bezoeker, die zich daardoor midden in de omgeving waant. Hierdoor kan hij de hele wereld verkennen, van bergen, gebouwen, valleien tot de oceaanbodem. Ook is het mogelijk een ruimtereis te maken en een maanlander te besturen.
De TUI-stand is te vinden in hal 7, D012. Op de Vakdag (10 januari) kunnen branchegenoten hier terecht voor een Cup of TUI.
Het onlangs gelanceerde TUI Sports is ook op de beurs vertegenwoordigd. Het nieuwe label is samen met TUIfly te vinden in hal 4 bij de Caribbean Village.