De tweede editie van het Travel Congress, traditioneel een dag voor de Vakdag, bracht 309 branchepartners naar de Jaarbeurs in Utrecht. Rondom het thema ‘customer of the future’ werden interessante sessies georganiseerd, onder andere gericht op het creëren van een duurzaam bedrijfsleven voor de toekomst en het sturen van het klantgedrag.
De Vakantiebeurs en ANVR kijken als initiators met tevredenheid terug op het Travel Congress. ‘Zeker zo voorafgaand aan de Vakdag is dit een prachtig initiatief’, zegt Frank Oostdam van ANVR. ‘Vanuit ANVR interessant, omdat er voor ons ook veel nieuwe gezichten voorbij komen. Dankzij deze samenwerking kunnen we een heel nieuwe doelgroep aanspreken.’
Bart Meijer van de Vakantiebeurs: ‘We bestaan dit jaar 50 jaar, en samen met ANVR geven we een knipoog naar 50 jaar reisgeschiedenis. Maar de toekomst is belangrijker dan het verleden. Hoe ziet de klant van de toekomst eruit en hoe pakken we die customer journey aan? Wat zijn de ins en outs daarvan en hoe kijkt de branche daar tegenaan? Het is zinvol om daar samen naar te kijken.’
Paneldiscussie
Tijdens een paneldiscussie met TUI, KLM, ANVR, ANWB en Visitflanders werd kritisch gekeken naar de toekomst van reizen en de veranderende wensen van de klant. Oostdam: ‘De publieke opinie aangaande duurzaam toerisme is zoveel veranderd in de afgelopen twee jaar. Samen moeten we ervoor waken dat reizen niet als het nieuwe roken wordt weggezet. Reizen heeft een enorm positieve impact, laten we dat niet vergeten.’