Transavia gaat de instructies aan de medewerkers van haar klantenservice aanpassen. Dat verklaart de maatschappij desgevraagd aan RTL Nieuws nadat een vlucht van twee passagiers binnen 24 uur na boeking werd geannuleerd en niet kon worden omgeboekt, terwijl het boeken van een geheel nieuwe vlucht volgens de passagiers wel mogelijk zou zijn.
De passagiers deden zaterdagavond hun verhaal in het RTL 4 Nieuws. Na het boeken van een vlucht naar Portugal voor eind juni, werd deze binnen 24 uur geannuleerd. De passagiers, een echtpaar, dachten aan een fout, aangezien er rond dezelfde datum meer vluchten vanaf Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven naar de bestemming vliegen.
De passagiers konden vouchers krijgen, zo kregen zij van de klantenservice te horen, maar dat zou enkele maanden duren, zegt het echtpaar in de uitzending.
In een schriftelijke reactie aan de omroep erkent Transavia dat er dingen misgaan. ‘Wij vinden het zeer vervelend voor onze passagiers. Hiervoor bieden we onze oprechte excuses aan. Deze crisis heeft ons allen overvallen. Door de situatie worden we gedwongen om af te wijken van onze normale werkwijze en standaarden.’
Volgens de getroffen passagiers is de oplossing heel eenvoudig: ‘Boek ons gewoon om naar een vlucht rond die datum, het maakt ons eigenlijk niet uit welk tijdstip, maar boek ons gewoon om.’
In een tweede reactie laat Transavia aan RTL 4 weten dat alle passagiers minstens recht hebben op geld terug. (Foto Transavia)