Topman D-rt Groep: ‘Samen kijken naar D-reizen als één sterk merk’ - TravMagazine
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

0 Reacties

Topman D-rt Groep: ‘Samen kijken naar D-reizen als één sterk merk’

Door: | 12 juni, 2020

Binnen D-rt Groep wordt gekeken naar een sterkere focus op het merk D-reizen. Zelfs de optie om het merk VakantieXperts te laten opgaan in D-reizen wordt niet uitgesloten, maar daar is nog geen besluit over genomen.

Dat zegt Jan Henne De Dijn, de nieuwe CEO van D-rt Groep, desgevraagd tegen TravMagazine.
‘Ja, we kijken naar één merk, dat moeten we ook, maar er zijn nog geen besluiten over gevallen, want we hebben gezegd dat we eerst met de franchisenemers willen praten voordat we er een besluit over gaan nemen.’

‘Maar zo makkelijk is het niet. We kijken hoe we D-reizen sterker kunnen maken en we kijken wat we met VakantieXperts doen. Het is wel belangrijk dat dat in overleg met de franchisers is. En omdat ik een groot voorstander ben van samenwerking wil ik dat graag met hen samen bespreken en dat hebben we ook gedaan. Ik heb een voorstel gemaakt en gevraagd of zij erover willen nadenken. Meer is niet gezegd.’

Op de vraag of er veel kritiek op zijn voorstel was, zegt Henne De Dijn: ‘Inderdaad heeft er iemand gezegd dat D-reizen een goedkoper imago heeft. Daar heb ik op geantwoord dat dat absoluut niet waar is. D-reizen heeft dezelfde klantprofielen als VakantieXperts. Nogmaals, we kijken naar diverse opties. Een van de opties die we samen met de franchisers open bespreken, is of D-reizen een one brand proposition wordt.’

Is er een tijdpad?
‘Nee, het kan op korte termijn zijn of over twee jaar. We kijken naar wat het beste is, ik doe het collectief, dus met instemming van de betrokkenen. Dat doe je niet zomaar. Maar D-reizen is gewoon het sterkere merk, zeker op het gebied van online.’

Rob Schilten (VX De Planeet), voorzitter van de vereniging van franchisenemers van VakantieXperts, erkent dat D-reizen een erg sterk merk is en dat collectief over de mogelijkheden voor de toekomst is gesproken. ‘We hebben gezamenlijk bekeken wat voor beide partijen de beste optie is. D-reizen is een sterk merk, zeker ook online. Dat biedt kansen voor de hele club.’

Volgens Schilten klopt het oude imago van D-reizen inderdaad al lang niet meer. ‘D-reizen is al jaren met een transitie bezig en wordt in de toekomst behoorlijk opgefrist. Ik weet dat er heel mooie reissommen worden geboekt. Als franchisers kunnen we gebruik maken van deze power brand, zeker ook op het gebied van online. D-reizen heeft echter nooit een franchisemodel gehad, dus we moeten kijken hoe we dat optuigen. Het mooie is dat wij zijn gevraagd om mee te denken. De komende weken gaan we er verder naar kijken.’

Volgens Schilten is het belangrijk om in het post-corona tijdperk sterk te staan. ‘De hele business gaat er dan anders uitzien, daar moet je nu samen op inspelen.’

VakantieXperts heeft 30 franchisenemers met samen 41 winkels.

Reageer met Facebook:

Reacties:

Deel dit artikel

Reacties

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.