Leerzaam, nuttig en ook nog eens gezellig: de reisagenten die vrijdag meededen aan de Destination Workshop van Kuoni/Tenzing Travel waren erg enthousiast. Ze leerden nieuwe bestemmingen kennen, hadden speeddates met diverse reisaanbieders en kregen presentaties over verre landen.
In het Rosarium in Amsterdam kwam vrijdag een groot aantal reisverkopers bij elkaar. ‘We vinden het bij Kuoni heel belangrijk om te investeren in onze eigen kennis, maar ook in die van onze retailers’, zegt Erik Spliet, commercieel manager van Kuoni/Tenzing Travel. ‘Dat doen we door studiereizen en webminars te organiseren, maar ook door dit soort workshops. We geven ze kennis mee, die zij weer door kunnen geven aan de uiteindelijke consument.’
De manier van kennis opdoen viel goed in de smaak bij de reisadviseurs. ‘Het is een super dag, dit jaar is hij nog beter opgezet dan de vorige keer’, vindt Annemarie van Eijsden van Face2Face Travel. Voorafgaand aan de Destination Workshop konden alle reisagenten een training doorlopen over de Cook Islands. ‘Daardoor staan die eilanden nu bovenaan mijn lijstje. We leren hier altijd nieuwe dingen.’
De dag (net)werken werd afgesloten met een prijsuitreiking, waarbij maar liefst zes reisagenten in de prijzen vielen. De hoofdprijs, een reis naar de Cook Islands, ging naar Janine Wendt van D-reizen. Zij mag in mei een week naar de tropische eilanden toe.
Op de foto: Anja van Overbeeke (Kuoni/Tenzing Travel, links) en vertegenwoordigers van de Cook Islands maken Janine Wendt (D-reizen, tweede van rechts) blij met de hoofdprijs.