Steeds vaker worden Snapchat stories gebruikt voor (creatieve) marketingdoeleinden. Een logische trend, gezien de groeiende populariteit van de mobiele app. In vergelijking met vorig jaar is het aantal Snapchatgebruikers in Nederland bijna verdubbeld. Ik en 1.499.999 anderen ‘Snappen’ er nu dagelijks op los. Dat is een bereik waar je u tegen zegt.
Wat Snapchat is? Een mobiele applicatie waarmee je korte filmpjes en foto’s naar vrienden kunt sturen. Deze beelden zijn minimaal 1 tot maximaal 10 seconden zichtbaar. Daarna verdwijnt het filmpje of de foto voorgoed, tenzij je hem in je story (verhaal) plaatst. Dan is je ‘Snap’ 24 uur beschikbaar voor al je vrienden.
Snapchat voor de reisbranche
Wanneer er gesproken wordt over miljoenen gebruikers moeten er toch alarmbellen gaan rinkelen. Het is hoog tijd om slim in te gaan spelen op de groeiende populariteit van Snapchat. Wat kan dit medium dan betekenen voor de reisbranche? Consumenten beleven veel voorpret aan reizen. Het zien van mooie beelden en informatie over landen wekt positieve gevoelens en ‘reisdrang’ op. Snapchat is een ingang om reizigers te inspireren met verhalen over bestemmingen en reizen.
Maak een account aan, raak bevriend met jouw doelgroep en deel jouw Snapchats in je verhaal. Dat klinkt eenvoudiger dan het is. Hier moet in de praktijk natuurlijk een hele strategie omheen gebouwd worden, maar de kern blijft hetzelfde. Dit is natuurlijk lang niet alles wat Snapchat te bieden heeft. Er zijn veel verschillende creatieve manieren om Snapchat te gebruiken om de juiste mensen te bereiken.