Riksja Retail gaat voor het jaar 2019 een grote groei neerzetten. ‘Op dit moment staan we vergeleken met vorig jaar ruim 70% in de plus vergeleken met het vorige jaar’, aldus René Nieuwmans, die sinds oktober vorig jaar de leiding heeft over de afdeling Retail.
Riksja Travel maakte eind 2016 haar rondreizen op maat voor de retail beschikbaar via een eigen tool, de Travel Planner. De agent kan hierin zelf een rondreis samenstellen door middel van bouwstenen. Na de aanloopfase met veel testen en leren, is dit jaar vol ingezet op het automatiseren van backoffice- en marketingprocessen en verdere uitbreiding en verbetering van het product. Zo zijn er meer dan 35 bestemmingen te boeken, waaronder nu ook het eerste Family Product naar Costa Rica.
Daarnaast is er hard gewerkt aan een professionelere presentatie van de Travel Planner, waaronder een nieuwe webinar. Deze zomer stond in het teken van een grondig onderzoek onder ZRA’s en reisbureaus om erachter te komen wat de motivatie is om voor een bepaald leverancier te kiezen. De grote lijnen zijn bij iedereen bekend, dus het gaat erom door te vragen naar de details, want daar kan je het verschil maken’, aldus Nieuwmans. ‘Samen met het Travel Impact Lab hebben we tijdens intensieve sessies een aantal ideeën op tafel gekregen die we nu aan het uitwerken zijn.’