Reiswerk ondersteunt oud-medewerkers van Thomas Cook Nederland bij het vinden van een nieuwe baan. Via een online platform wil Reiswerk een eerste hand reiken aan de betrokken medewerkers na het faillissement. ‘Er zijn toch een hele hoop mensen die zo’n situatie niet hebben zien aankomen’, zegt André Preijde van Reiswerk.
Reiswerk wil op deze manier tools aanreiken om werknemers en werkgevers uit de sector snel met elkaar in contact te brengen. Manager André Preijde van Reiswerk: ‘Maandag 30 september was een ingrijpende dag voor Thomas Cook, hun medewerkers en de reisbranche. Het faillissement werd aangevraagd en circa tweehonderd medewerkers kwamen zonder werk te zitten. Voor Reiswerk een reden om direct ‘Snel weer aan het werk’ online te zetten, en hen daarmee te ondersteunen bij het vinden een nieuwe baan.’
Het online platform is speciaal ontwikkeld voor oud-medewerkers van Thomas Cook Nederland. Zij kunnen zich eenvoudig registeren, waarna werkervaring, opleiding, vaardigheden en interesses worden ingevuld. Reiswerk deelt de profielen met reisorganisaties die op zoek zijn naar nieuw talent. Alleen werkgevers die zich hebben aangemeld, krijgen inzage in de profielen. ‘Wij zien het als onze taak om talent aan te trekken en te behouden in de branche. In dat kader maken we ons graag hard voor de medewerkers van Thomas Cook Nederland. Werkgevers in de reisbranche kunnen ons daarbij helpen.’ Werkgevers kunnen zich hier aanmelden voor het platform.
Stappen
‘Snel weer aan het werk’ biedt ook op andere manieren ondersteuning. Zo vindt men er ook Travel College waar voor dit doel speciaal webinars en cursussen gepubliceerd zijn waar medewerkers van Thomas Cook gebruik van kunnen maken. ‘Zo geven we bijvoorbeeld tips over de stappen die je kunt zetten in het traject van werk naar werk. Maar ook voor het opstellen van een goed cv en motivatiebrief, en hoe je je netwerk kunt vergroten.’