De toeristische reisgids Sygic Travel gaat zijn data en planningsinstrumenten ook beschikbaar stellen aan bedrijven in de reisbranche. Tot nu toe werkte de reisplanner alleen direct richting consumenten.
De content van Sygic Travel bestaat onder andere uit 20 miljoen bezienswaardigheden, twee miljoen hotels, 70.000 tours en enkele duizenden 360 graden video’s.
De content kan worden gebruikt om een op maat gemaakte reisgids voor de klant samen te stellen, om klanten te wijzen op bezienswaardigheden bij hen in de buurt (met behulp van gps) of om websites of apps te voorzien van de mogelijkheid een route te plannen.
Via een B2B-samenwerking kunnen reisbedrijven extra’s verkopen. ‘Op deze manier kunnen reisbedrijven, hotels en airlines mogelijk vaker contact hebben met hun klant. Vaak boeken klanten een overnachting of een vliegticket en blijft het daarbij’, zegt Barbora Nevosádová van Sygic Travel.
‘Reisbedrijven zoeken nieuwe manieren om hun klanten te voorzien van informatie en service en daarmee aan klantenbinding te doen.’
Sygic Travel heeft er zes jaar over gedaan zijn content op het huidige niveau te krijgen. ‘We gaan deze content, die al door miljoenen reizigers is gebruikt, nu beschikbaar stellen voor de reisbranche.’
De content van Sygic Travel kan worden gebruikt via websites op via apps op de smartphone.