Met de lancering van het Planisto Travel Platform komt EURAM in deze barre tijden met positief nieuws. Dat stelde Business Development Director Vincent Hekkert bij de online presentatie van de nieuwe tool. Samen met zijn collega Daniëlle Goedkoop gaf hij een uitvoerige presentatie van het platform voor maatwerkreizen.
Het technologisch platform, dat in eigen huis is ontwikkeld, ondersteunt de hele customer journey bij maatwerkreizen. De noodzaak tot vervangen van het bestaande EURAM Creative Packaging is door COVID-19 minder groot.
Daarom werd vol ingezet op het Planisto Travel Platform, door Hekkert omschreven als ‘dé oplossing voor maatwerkreizen voor ieder reisbedrijf met eigen productie’. De basis is de content zoals teksten, foto’s en video’s van regio’s en producten. Tijdens het laden van de content draait er een takensysteem op de achtergrond mee wat het werk verdeelt en organiseert. Met de content kan een dag-tot-dag-programma van een (rond)reis worden samengesteld.
De output is vervolgens een aantrekkelijk digitaal of PDF reisvoorstel en roadbook, aldus Hekkert. De interactieve kaart speelt daarin de hoofdrol. De digitale reisvoorstellen en roadbooks zijn te bekijken via laptop, tablet en smartphone. Reizigers kunnen scrollen en zo eenvoudig informatie krijgen over regio’s, locaties, routes, hotels, vluchten en zelfs het weer.
EURAM heeft drie goede klanten gevraagd het Planisto Travel Platform in een pilot te testen, zodat zij als eerste de nieuwe functionaliteiten kunnen uitproberen. Op basis van hun feedback kan het ICT-team op het hoofdkantoor in Leuven verbeteringen of wijzigingen doorvoeren, want het bedrijf ontwikkelt zich hoe langer hoe meer als travel-technology-leverancier.
Bij dergelijke introducties, met veel technologische snufjes en nieuwe mogelijkheden, is de grote vraag: wat kost dat? Hekkert bewaarde het antwoord op die vraag tot het laatst. Het Planisto Travel Platform komt gratis beschikbaar. Gebruikers gaan pas betalen als zij het systeem gaan gebruiken. Hekkert: ‘Of anders gezegd, je betaalt pas als je er ook daadwerkelijk geld mee gaat verdienen.’
Het systeem wordt in september verder uitgerold naar andere partijen. De wensen van (potentiële) klanten spelen zeker een rol bij de verdere ontwikkeling. Dat is het voordeel van een eigen technische staf die technieken in eigen huis ontwikkelt. Aansluitend volgen de trainingen, waarvoor Daniëlle Goedkoop en Hekkert het land in gaan, aangevuld met webinars.
In TravMagazine #27, die deze week weer in een papieren uitgave verschijnt, geeft Hekkert antwoord op veelgestelde vragen.
Foto: Daniëlle Goedkoop en Vincent Hekkert.