Peru ontving 2,7 miljoen toeristen in 2018 - TravMagazine
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

Peru ontving 2,7 miljoen toeristen in 2018

Door: | 9 augustus, 2019

De minister van Buitenlandse Handel en Toerisme in Peru, Edgar Vasquez, maakte deze week bekend dat er vorig jaar ruim 2.7 miljoen buitenlandse toeristen in Peru zijn aangekomen om hun vakantie door te brengen. Dit blijkt uit het Buitenlandse Toeristen Profiel 2018 (Perfil del Turista Extranjero – PTE), dat opgesteld is door Peru’s Export and Tourism Promotion Board (PROMPERÚ).

Volgens het PTE 2018 is het aantal toeristen die hun vakantie in Peru hebben doorgebracht met 8% gestegen ten opzichte van 2017, toen er in totaal 2.524.947 buitenlandse vakantiegangers geregistreerd werden. Andere redenen om naar Peru te reizen waren zaken (15%) en om familie en vrienden te bezoeken (12%).

‘Dit onderzoek presenteert actuele informatie over buitenlanders die Peru bezoeken en is gratis beschikbaar voor iedereen. Zo krijgen verschillende partijen goed inzicht in de kenmerken en het gedrag van buitenlandse toeristen in ons land, en kunnen zij aan de hand daarvan toeristische producten ontwerpen en/of hun diensten professionaliseren’, aldus minister Edgar Vasquez.

Populairste regio’s
De top vijf van meest bezochte regio’s door vakantiegangers wordt ook belicht in het rapport: in 2018 bezochten de meeste toeristen de Lima regio (68%), gevolgd door Cusco (51%) en Tacna (33%). De toeristen die Tacna bezochten kwamen voornamelijk via de zuidgrens met Chili het land binnen. De lijst met toeristische regio’s wordt afgesloten met Puno (25%) en Arequipa (22%). De vakantiegangers verbleven tijdens hun bezoek ongeveer 10 nachten in Peru. Deze tijd werd gebruikt om gemiddeld drie Peruaanse regio’s te bezoeken. In 2017 lag het gemiddelde aantal nachten op 9.

Vakantie uitgaven
Ook blijkt uit het PTE dat de gemiddelde uitgaven van buitenlandse vakantiegangers tussen 2017 en 2018 zijn gestegen van 988 tot 1013 US$. Deze stijging werd aangedreven door de zogenaamde Centennial generatie (in de leeftijd van 15 tot 24 jaar), die hun gemiddelde uitgaven van 652 naar 955 US$ verhoogden, en de Millennials (in de leeftijd van 25 tot 40 jaar) die een stijging van 819 naar 971 US$ lieten zien bij een even lang bezoek

(Visited 165 times, 1 visits today)

Reageer met Facebook:

Reacties:

Deel dit artikel