Personalisatie gaat een grote rol krijgen in de reisbranche van de toekomst. Consumenten in het algemeen, en millenials in het bijzonder, verwachten steeds meer mogelijkheden om diensten aan te passen aan hun voorkeuren en behoeftes. Dat schrijft René Nieuwmans, Senior Commercial Manager van Expedia.nl en Expedia.be, in zijn blog op TravConnect.
‘Veel klanten zijn vaak niet meer tevreden met de standaardreis en de daarbij horende vaste vertrekdata. In plaats daarvan willen ze flexibiliteit en keuzemogelijkheden. Om de weg niet kwijt te raken in de ontelbare mogelijkheden die hierdoor ontstaan, zijn assistentie en advies onmisbaar’, schrijft Nieuwmans.
Technologie
‘Als je als online reisaanbieder wilt voortbestaan, zul je daar in de toekomst simpelweg op moeten kunnen inspringen, wat ons betreft door de inzet van slimme technologie. Daarom investeren wij aanzienlijke bedragen in een technologisch platform dat voor elke afzonderlijke klant een geheel gepersonaliseerd reisadvies moet kunnen genereren. Met een verzameling slimme algoritmes tonen we de klant aanbevelingen op basis van zijn reisgedrag in het verleden en het zoek- en boekgedrag van klanten met soortgelijke reiswensen.’
Lees hier zijn complete blog.