Paul Nuyens is niet langer werkzaam bij Cruise Lines International Association, kortweg aangeduid als CLIA. ‘Het is spijtig, maar gezien de huidige situatie was mijn positie boventallig’, zegt Nuyens desgevraagd.
Sinds januari vorig jaar was Nuyens het gezicht van CLIA in Nederland, België en Frankrijk.
Nuyens hield zich bezig met de B2B cruiseactiviteiten in de drie landen, via campagnes en evenementen. Ook was hij bezig met de uitbouw van het Europese CLIA-programma voor reisagenten.
CLIA Nederland houdt naar alle waarschijnlijkheid op te bestaan, vermoedt Nuyens. ‘Ik heb het idee dat CLIA zich meer op de grotere landen gaat concentreren. Het is jammer, want er is in Nederland nog veel te doen. We waren net bezig met een herstart van de activiteiten.’
Via Linkedin laat Nuyens weten weer beschikbaar te zijn voor een nieuwe functie in sales en marketing of business development.
Nuyens kent de cruisesector door en door. Van 2003 tot 2007 was hij salesmanager bij Complete Cruise Solution, waar hij voor de Benelux Cunard, Seabourn en Princess Cruises vertegenwoordigde. Bij Silverblue maakte hij kennis met nog meer rederijen, tot hij vanaf 2010 vijf jaar lang het gezicht was van SeaDream Yacht Club. In 2015 zette Nuyens de stap van SeaDream naar Carnival Cruise Line. Als business development manager vertegenwoordigde hij deze cruisemaatschappij in de Benelux, Duitsland, Italië, Israël, Rusland en Japan.