Etihad Airways lanceert een aantal nieuwe diensten voor- en tijdens vluchten. Dat gebeurt volgens de airline op basis van feedback van reizigers.
Aan boord introduceert Etihad het ‘Neighbour-Free Seat’ concept. Hiermee kunnen reizigers in Economy Class een bod plaatsen op maximum drie extra lege plaatsen naast hun originele stoel, afhankelijk van beschikbaarheid en het type toestel. Hierdoor kunnen passagiers beschikken over meer ruimte, comfort en privacy tegen een volgens Etihad betaalbare prijs. Een succesvolle bieding wordt 30 uur voor vertrek bevestigd.
Chauffeur
De airline schroeft haar chauffeur-service terug, na evaluatie bij haar First- en Business Class reizigers. De gratis service blijft behouden in Abu Dhabi/Verenigde Arabische Emiraten, de hub van Etihad Airways. In alle andere steden wordt deze service vervangen door een betaalde optie, met speciale tarieven. Deze wijziging gaat in per 3 juli 2017.
De chauffeur-service wordt nu als betaalde luchthaventransfer aangeboden aan alle reizigers in alle reisklassen. Etihad Guest members verdienen miles met deze chauffeur-service boekingen.
Passagiers in ‘The Residence’ aan boord van de Airbus A380 blijven recht houden op een gratis chauffeur-service op alle A380-bestemmingen: Abu Dhabi, Londen, Parijs, Sydney en New York.
Voor First en Business Class tickets die voor 3 juli 2017 zijn verkocht, blijft de huidige chauffeur-service gelden op bestemmingen waar deze momenteel wordt aangeboden.
Een andere wijziging is dat Economy-passagiers nu ook betaalde toegang kunnen tot de eigen Premium Lounges van Etihad in Abu Dhabi, Londen, Manchester, Dublin, Parijs, Washington DC, New York JFK, Sydney Melbourne en Los Angeles.