Om het enthousiasme voor de trein te vieren, organiseerde NS International voor haar topagenten op donderdag 12 september het evenement ‘Kraak de Smaak’ in de Kookfabriek in Utrecht. Daar werden de deelnemende reisagenten aan het einde van de middag feestelijk ontvangen door het team Business to Business van NS International.
Naast gezelligheid, koken en lekker eten was er ook een wedstrijdelement. De chefs van de twee beste teams, BCD en ATPI, namen het aan het einde van de avond tegen elkaar op tijdens de cook-off. Nena Araojo van ATPI won de hoofdprijs: eeuwige culinaire roem, dé Kookfabriekbokaal en cadeaubonnen voor een high-tea voor het winnende team.
Tijdens het event stond vooral de succesvolle samenwerking centraal. Arletta van Alteren: ‘Voorgaande jaren kozen we voor infotainment waarbij we het nuttige met het aangename combineerden. Dit jaar een avond vol gezelligheid, waarbij de trein natuurlijk wel ter sprake kwam, maar geen diepgaande kennissessies. We hebben nauw contact met onze partners en met vragen weten zij ons te vinden. Ze kennen alle voordelen, nadelen en brengen ons product uitstekend aan de man. Dat zien we ook terug in de cijfers waaruit blijkt dat de internationale trein terrein wint.’
‘Om onze succesvolle samenwerking te vieren, hebben we met ‘Kraak de Smaak’ een teambuilding-event cadeau gedaan aan onze partners’, vervolgt Caroline Bik. ‘Een leuke avond met collega’s, niets meer en niets minder. Dat bleek een schot in de roos: alle 80 plekken aan de kookeilanden waren in een mum van tijd volgeboekt.’