Dankzij de groei van The Travel Club/YourTravel en de behoeftes in de markt, is nu het moment voor de zra-keten om een soft-franchise label te lanceren: United Travel. De eerste nieuwe vier soft-franchise zro’s zullen op korte termijn gaan starten onder dit nieuwe label.
Zij hebben al een naam opgebouwd in de reisbranche, beschikken over hun eigen website maar willen wel profiteren van de voordelen van een keten op het gebied van inkoopkracht, IATA, administratie, techniek, app voor klanten, etc.
The Travel Club/YourTravel is de grootste zra-keten van Nederland in aantal zra’s en in omzet. De keten telt meer dan 280 zro’s. De omzet stijgt jaarlijks met ca. 30 procent en zal dit jaar 100 miljoen bereiken. Binnen de keten zijn al een aantal soft-franchise zro’s actief: Travel-Specialist Lien Luigjes, De Reisplanners en Departures. Zij maken gebruik van alle faciliteiten die The Travel Club biedt maar met behoud van hun eigen identiteit (handelsnaam en website).
De formule van United Travel is identiek qua voorwaarden, contract, afdrachten, etc. aan de formule van The Travel Club/YourTravel met uitzondering reclame en marketinguitingen (handelsnaam, drukwerk, mailing en website). Dit verzorgt de soft-franchise zro zelf.
Door lancering van het label United Travel is er geen enkele associatie meer met The Travel Club/YourTravel. De klant boekt bij en betaalt immers aan United Travel met eigen ANVR nummer (5471). De klant ontvangt de reispapieren op naam van United Travel.
De soft-franchise zro verzorgt bijvoorbeeld zelf de reispapierenmapjes en kofferlabels op eigen handelsnaam. United Travel zal geen reclame maken bij consumenten. Het is uitsluitend een overkoepelend orgaan waar soft-franchise zro’s zich bij aan kunnen sluiten.