Neckermann opent zaterdag 6 juni samen met partners D-reizen en VakantieXperts vier Experience stores van Sentido en SunConnect. De vier deelnemende reisbureaus gaan zich gedurende twee weken toeleggen op de verkoop van de twee eigen hotelconcepten van Thomas Cook.
De deelnemende reisbureaus zijn D-reizen Breda en Coolsingel Rotterdam en VakantieXperts Apeldoorn en VakantieXperts De Groot in Vlaardingen. De teams van de reizen winkels zijn voorafgaand aan deze weken intensief getraind om de beleving op de juiste manier aan klanten over te kunnen brengen. Gedurende twee weken worden vanuit de Experience stores diverse activiteiten georganiseerd zoals kindermiddagen, bootcamp, high wine of een stoelmassage.
Avonden
Daarnaast worden in deze winkels speciale klantenavonden gehouden waarbij medewerkers van Neckermann aanwezig zijn om meer toelichting te geven en vragen te beantwoorden. Tijdens deze avonden zorgt zowel de winkel als Neckermann voor mooie extra’s.
‘Deze unieke hotelconcepten maken het verschil voor Neckermann’, zegt Carola Hoekstra, managing director van Thomas Cook Nederland. ‘Ons klantpanel heeft ons per doelgroep geholpen bij de invulling van deze hotelconcepten met wensen als flexibele ontbijttijden, eerder kunnen inchecken/later uitchecken en draadloos internet. De klant staat centraal bij de invulling van het specifieke concept. Door deze Experience stores samen met onze belangrijke retailpartners te realiseren, geven wij invulling aan onze gezamenlijke retailstrategie.’
Proeftuinen
Hoekstra beschouwt de Experience stores als proeftuinen voor nieuwe labels. ‘Op deze manier vormen de fysieke winkels één van de sterkste aanvullingen op de online verkoop. Zeker bij vakanties is het belangrijk om beleving over te brengen. Uit onderzoek is gebleken dat Experience stores zorgen voor een goede klantenbinding, wat zeker in het online tijdperk onontbeerlijk is.’