De toerismestroom naar de Verenigde Staten is de afgelopen jaren groter dan ooit. De Benelux-markt speelde hierin een grote rol, met een recordaantal passagiers van één miljoen in 2015. Ook de Zuidelijke regio’s Mississippi en Tennessee, groeien in populariteit. ‘We zien het toerisme sterk aantrekken in andere staten, maar ook steeds meer internationale reizigers bezoeken onze regio’s in the American South’, vertelt Craig Ray, directeur Visit Mississippi aan TravMagazine.
Canada, Groot-Brittannië, Duitsland en Japan zijn voor deze bestemmingen momenteel de grootste markten. ‘Maar vooral de West-Europese landen zijn opkomend. We signaleren daarin een stijgende lijn, daarom zijn wij ook hier’, vertelt Jennie Bradford Curlee van Tupelo Convention and Visitors Bureau. ‘Veel reizigers zijn geïnteresseerd in ‘Elvis’ Story en de Blues Trail’, aldus Bradford Curlee.
‘Opvallend is, dat toeristen die al in Florida, Californië en New York zijn geweest, nu ook andere plekken in Amerika willen ontdekken’, voegt Heather Hendren van Lofthouse Destination Marketing hieraan toe. ‘Het is een makkelijk te bereizen gebied, authentiek en heel veelzijdig.’ De voornaamste reden om af te reizen naar deze regio’s, blijft toch de muzikale achtergrond, meldt Hendren. ‘Er zijn een hoop muziek- en Elvis-fans onder de Nederlanders, die ernaar verwijzen als het mekka van de muziek. Je ervaart de blues wereld, maar ook die van de rock and roll en jazz.’
Vertegenwoordigers van Mississippi en Memphis zullen zich ook presenteren op het USA Go Wild event dat het weekend van 1 en 2 oktober in Rijswijk wordt gehouden. Op dit event zal ook een nieuwe marker (locatie van belangrijke gebeurtenis) van de Mississippi Blues Trail worden onthuld.
Foto: vlnr: Craig Ray(Visit Mississippi), Caroline Stanfield (Memphis Travel), Esther Rosenhart (Target Travel Marketing), Jennie Nradford Curlee (Tupelo Convention and Visitors Bureau) en Heather Hendren (Lofthouse Destination Marketing).