Marjolein Kleiberg, Manager CRM bij TUI Nederland, is uitgeroepen tot E-mail Vrouw van het Jaar. Ze kreeg de onderscheiding tijdens de jaarlijkse DDMA Email Summit.
De jury was lovend over haar manier van werken, waarbij relevantie voor de klant de absolute prioriteit heeft. ‘Marjolein heeft oog voor meer kanalen, andere merken, meer landen en de lange termijn. Zij durft intern verandering te prediken en vernieuwing te stimuleren. Voor de jury is Marjolein daarom de E-mail Vrouw van 2017.’
De andere genomineerde e-mailspecialisten waren Glenn Ikking van Marktplaats en Jochem Veenstra van de VakantieDiscounter.
Data Driven Marketing Association (DDMA) is de brancheorganisatie voor marketing en data, met 275 leden.
De titel ‘E-mail M/V van het Jaar’ wordt toegekend aan een persoon die in het voorbije jaar een bijzondere prestatie geleverd op het gebied van emailmarketing. Het kan hierbij gaan om een prestatie binnen zijn of haar organisatie of daarbuiten.
Ervaren
Marjolein Kleiberg (op de foto links) wordt door de jury gezien als een ervaren en gedreven professional die inhoudelijk erg sterk overkomt. ‘Haar enthousiasme gecombineerd met het op een positieve manier ongeduldig zijn, vertaalt zich in daadkracht en sterke focus op resultaten. Marjolein heeft vanuit crm-perspectief een duidelijke visie op het uitbouwen van klantrelaties die verder gaat dan alleen de inzet e-mail en haar blik verder reikt dan de dag van morgen. Ze kan een goede ambassadeur van het vak zijn en ziet kansen om het potentieel van e-mail nog beter te benutten binnen de reisbranche maar ook in andere sectoren.’