Maaike van der Windt, Head of Aviation Marketing, Cargo & Customer Experience, vertrekt bij Schiphol Group.
Haar vertrek is het gevolg van een reorganisatie bij de luchthaven, die begin oktober aankondigde dat afdelingen worden samengevoegd. Hierbij verdwijnt circa 25 procent van de directiefuncties.
Maaike van der Windt ging in januari 2017 aan de slag als directeur/Head of Aviation Marketing bij Schiphol Group. Voor die tijd werkte ze ruim acht jaar voor Brisbane Airport, waarvan Schiphol aandeelhouder is.
Van der Windt was het gezicht van Schiphol richting de branche. Zo was zij elke zomer gastvrouw van de jaarlijkse Travel BBQ at the Beach van Schiphol en ANVR, samen met Frank Oostdam (ANVR).
Schiphol kondigde bij de presentatie van de halfjaarcijfers al aan dat als gevolg van de coronacrisis een organisatieaanpassing doorgevoerd moet worden. Hiermee wil Schiphol de toekomst ‘efficiënt en robuust’ tegemoet treden.
De eerste fase van de organisatieaanpassing bestaat uit het aanpassen van de top- en organisatiestructuur. Dat leidde per 1 oktober dit jaar tot het samenvoegen van een aantal afdelingen. Het aantal directiefuncties van Royal Schiphol Group is daarmee met bijna een kwart verminderd. De tweede fase, die per 1 oktober is ingegaan, staat in het teken van het verder vormgeven van de vernieuwde organisatie, zegt Schiphol.
Dit zijn de nieuwe afdelingen die per 1 oktober zijn gevormd en door wie ze worden geleid: Finance, Henry van der Geest; IT & Data, Sjoerd Blüm; Schiphol Commercial, Jan Willem Weissink en Strategy & Airport Planning, Richard Emmerink.
Foto: Maaike van der Windt tijdens de laatste Travel BBQ at the Beach, in de zomer van 2019, samen met Frank Oostdam (ANVR). (Archieffoto TravMagazine).