Knalfeest maakt eind aan tijdperk HI - TravMagazine
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

Knalfeest maakt eind aan tijdperk HI

Door: | 14 november, 2016

Met een knalfeest voor reisagenten heeft TUI zondag afscheid genomen van Holland International en tegelijk het label TUI welkom geheten met de woordspeling Hi TUI.

Het feest vond plaats NBC Congrescentrum in Nieuwegein, met optredens van De Coronas met hun stand-up pop, Nielson en Radio538 DJ Jeroen Nieuwenhuize.
Nadat een jaar geleden al het merk Arke verdween, is per 1 november het merk Holland International verdwenen. Alle reizen worden nu verkocht onder het label TUI, naast dochter Kras dat een zelfstandig label blijft. Met een knalfeest werd TUI welkom geheten.

Arjan Kers, manager TUI Nederland, opende heet feest samen met salesmanager Dimitri Joannides. ‘Met dit feest laten we zien dat we willen investeren in de agent, net zoals we investeren in hotels en in beschikbaarheid, zodat populaire hotels ook daadwerkelijk boekbaar zijn voor de agent’, stelde Kers. ‘Het gaat om meer dan commissie. In onze nieuwe commissiestructuur gaat het niet om afspraken voor één jaar, maar het gaat erom dat we met z’n allen over vijf jaar nog steeds geld verdienen, dus ook de agent. We zoeken nadrukkelijk de samenwerking met de retail, omdat wij de retail ook keihard nodig hebben. Als TUI zijn wij omni-channel gedreven.’

Foto: het salesteam van TUI Nederland, met links Arjan Kers.

(Visited 1.528 times, 1 visits today)

Reageer met Facebook:

Reacties:

Deel dit artikel

Reacties

  1. pmelieste@leisurereps.com

    TUI is een uitstekende organisatie en Hi TUI briljant gevonden. Daarentegen blijkt dat je in het Trump tijdperk blijkbaar alles klakkeloos mag roepen. Iedereen boven de 18 weet dat TUI Nederland het aandeel reisagent wil verlagen en de commissie verder reduceren. Dat is wat anders dan kretologie als ‘investeren in reisagent’, ‘samenwerking’ en ‘keihard nodig’. Organiseer een feestje en de reisagent ‘slikt’ het wel…
    Het businessmodel van de gemiddelde reisagent wordt wellicht nog even opgerekt mede doordat Duitse reisorganisaties dankzij Europese regelgeving een steeds beter alternatief worden. Het wordt pas echt spannend indien deze ‘hun best doen’ (flauwe woordspelingen stop ik nu even mee) om directe marketing in Nederland wel serieus te nemen. Dan kan het volgende thema wel eens ‘Doei TUI’ worden…