KLM start een strategische samenwerking met de populaire taxiservice Uber op Europese bestemmingen. ‘We starten vandaag een grote campagne naar 41 steden’, zegt KLM-directeur Harm Kreulen tegen TravMagazine.
KLM doet meer dan de helft van de Europese bestemmingen tot 11 november in de aanbieding voor 99 euro all-in. ‘Exclusief 10 euro per boeking. Dus niet per passagier, dat mag niet meer’, zegt Kreulen.
De goedkope stedenretourtjes zijn zowel via het reisbureau als online te boeken. Wie via de website van KLM boekt, krijgt 30 euro Uber-tegoed. ‘Dat kan besteed worden aan zowel Pop als Black en Luxe’, vertelt Kreulen. ‘Overigens kan de klant zelf bepalen waar en wanneer hij het Uber-tegoed gebruikt, het is een jaar geldig.’
Eerste stap
General manager Niek van Leeuwen van Uber Nederland is in zijn nopjes met de samenwerking. ‘KLM is onze eerste grote reisklant.’ Op de TravConnect Technology Day maakte hij er geen geheim van meer reispartners te ambiëren. ‘We streven allemaal seamless travel na en een optimale klantbeleving.’
Evalueren
De huidige campagne is een eerste stap in een mogelijk langere samenwerking. ‘Als alles voor beide partijen goed uitpakt gaan we verder kijken’, aldus Kreulen.