Ondanks het toenemend aantal coronagevallen wil het Indonesische vakantie-eiland Bali met behulp van 4.400 influencers weer toeristen aantrekken.
Van oktober tot november zouden deze gratis over het eiland moeten reizen en over hun ervaringen op sociale media moeten rapporteren als onderdeel van de campagne met de titel ‘We love Bali’.
Dat melden diverse Duitse media op basis van de lokale toeristische autoriteiten.
De coronapandemie heeft de toeristenindustrie op Bali hard getroffen. Ongeveer 75.000 mensen die in de sector werken, zijn ontslagen of met vakantie gestuurd.
Sinds eind juli kunnen bezoekers uit andere delen van Indonesië weer naar Bali reizen. Plannen om ook open te gaan voor buitenlandse toeristen werden medio september opgeschort na een toename van het aantal coronagevallen.
Ikea
Het plan om influencers in te zetten voor de promotie van Bali doet denken aan de grap van influencer en YouTuber Natalia Taylor. Zij wilde ooit testen hoe goedgelovig haar volgers zijn.
Dus plaatste ze drie berichten over haar Bali-vakantie op Instagram. De foto’s zijn echter niet op Bali gemaakt, maar in een Ikea bij haar om de hoek. De website Thebestsocialmedia.nl herplaatste haar post in juni dit jaar. (Foto Shutterstock)