Booking.com lanceert vandaag een on-demand taxiservice in samenwerking met Grab. Hiermee krijgen gebruikers van de Booking.com-app toegang tot de grootste chauffeursdienst in 8 landen in Zuidoost-Azië. Het bedrijf zet daarmee zijn eerste stap op het gebied van taxiservices. Internationale reizigers in Cambodja, Indonesië, Maleisië, Myanmar, de Filipijnen, Singapore, Thailand en Vietnam kunnen vanaf nu via de app diensten van lokale chauffeurs bestellen.
Grab is in Zuidoost-Azië marktleider in taxiservices. Dit initiatief bundelt de krachten van deze twee marktleiders in de travel-tech sector.Beide bedrijven staan al bekend om hun gebruik van innovatieve en mobiele technologie die de wereld van hun klanten vergroot. Ieder jaar reizen er 130 miljoen mensen af naar Zuidoost-Azië.
‘Dit is een spannende tijd, want mensen ontdekken nieuwe manieren om de wereld te ontdekken’, zegt Bryan Batista, Chief Executive Officer van de vervoerstak van Booking.com. ‘Net zoals bij Grab vinden wij het geweldig dat we grenzen aan het verleggen zijn. We bundelen onze unieke krachten om samen meerwaarde te creëren en reizigers echte, tastbare voordelen te bieden.’
‘Onze missie is eenvoudig en tegelijkertijd ambitieus: het voor iedereen gemakkelijker maken om de wereld te beleven. We kijken vooruit en zullen doorgaan met het testen en ontwikkelen van innovatieve producten. We geven onze klanten intuïtieve technologie in handen en daarmee de vrijheid om zelf dingen te gaan ontdekken – met een bredere keuze en meer personalisatie dan ooit tevoren.’
‘De kernmissie van Grab is vanaf het allereerste begin dat we het voor iedereen veiliger, gemakkelijker en betaalbaarder willen maken om zich in Zuidoost-Azië van A naar B te verplaatsen”, zegt Mark Porter, Chief Technology Officer bij de afdeling Transport, Mobility and Core Technology van Grab. “Iedere dag vertrouwen miljoenen mensen uit Zuidoost-Azië op ons om naar werk, huis of een andere plek te reizen. We zijn zeer enthousiast over deze samenwerking met Booking.com. Nu kunnen we internationale reizigers de mogelijkheid bieden om deze prachtige regio met meer vrijheid en zelfvertrouwen te ontdekken. Booking.com is een geweldige partner en we kijken ernaar uit om onze samenwerking verder uit te breiden en samen nóg betere reiservaringen te creëren door middel van technologie.’
De integratie van de taxidiensten van Grab in de Booking.com-app is onderdeel van een bredere strategische samenwerking tussen Booking Holdings en Grab. Booking Holdings is een investeerder in Grab en Grab heeft, in samenwerking met Agoda en Booking.com, rechtstreekse hotelboekingen in zijn app mogelijk gemaakt..