Omdat FTI vindt dat het potentieel van het eiland nog niet volledig wordt benut, is de reisorganisatie van plan om haar aanwezigheid ter plaatse uit te breiden. Daarnaast vergroot de reisorganisator het aanbod vluchten naar deze bestemming.
Fuerteventura wordt onder Nederlanders steeds populairder en is daarom een van de belangrijkste bestemmingen voor FTI. De FTI GROUP heeft haar portfolio op de Canarische Eilanden de afgelopen jaren dan ook aanzienlijk uitgebreid. ‘We werken momenteel samen met 166 hotelpartners, merken en ketens op Fuerteventura, waarvan we er bijna 60 in onze brochure over de Canarische Eilanden uitlichten’, zegt Dietmar Gunz, directeur van de FTI GROUP. ‘Daarnaast exploiteren we zelf twaalf hotels, waaronder vertegenwoordigers van onze eigen hotelmerken LABRANDA en Lemon & Soul. We willen onze aanwezigheid op Fuerteventura echter verder uitbreiden – we zien een groot ontwikkelingspotentieel voor deze strategisch belangrijke bestemming en zullen onze uitbreiding voortzetten met aantrekkelijke aanbiedingen die speciaal voor onze gasten zijn ontwikkeld.’
Uitbreiding van de vluchtcapaciteit
Een van deze specifieke ontwikkelingen betreft de toegankelijkheid van het eiland. ‘De insolventie van Germania heeft geleid tot het verlies van meer dan 200.000 zitplaatsen naar de Canarische Eilanden, wat tot op de dag van vandaag heeft geleid tot merkbare capaciteitsknelpunten’, aldus Gunz. Op dit moment kunnen de gasten van FTI 4 keer per week direct naar Fuerteventura vliegen vanaf Amsterdam met Transavia en Vueling. Daarnaast biedt de reisorganisator ook de keuze om vanaf Duitse luchthavens te vliegen, zoals Düsseldorf.
Van 1 oktober tot en met 24 november 2019 en van februari tot en met april 2020 zal FTI dit aanbod uitbreiden met eigen verbindingen vanuit Duitsland: 7 dagen per week kunnen passagiers dan vanaf de luchthavens van Berlijn/Schönefeld, Düsseldorf, Frankfurt, Leipzig en München vertrekken met Holiday Europe in de richting van Fuerteventura. De luchthaven van Düsseldorf is vanwege de gunstige ligging interessant voor de Nederlandse markt. Met een Airbus A321 vertrekken 218 passagiers per vliegtuig in de ochtend om in slechts vier tot vijf uur op de Canarische Eilanden te landen. Daarnaast omvatten de arrangementen met deze vluchten een extra service voor alle gasten van een LABRANDA of Lemon & Soul hotel: bij aankomst kunnen reizigers een verfrissend drankje en een exclusieve directe transfer naar de geboekte accommodatie verwachten.
Blas Acosta, voorzitter van de Cabildo de Fuerteventura, en Moisés Jorge Naranjo, algemeen directeur van de Patronato de Turismo de Fuerteventura, zijn enthousiast: ‘We zijn erg blij met de toegenomen betrokkenheid van FTI. Dit zal ons eiland nog aantrekkelijker maken als winterbestemming voor gasten uit verschillende landen.’