Tourism Authority of Thailand (TAT) en Thai Airways International nodigden dinsdagavond een aantal reisagenten uit om te proeven van Thailand. Van de Thaise keuken, maar ook van de onontdekte bestemmingen waar nog weinig toerisme is. ‘We willen mensen aanmoedigen om off the beaten track te gaan.’
Het gaat goed met Thailand, laat TAT weten. In 2018 bezochten 230.000 Nederlandse bezoekers het land, een groei van 7 procent ten opzichte van het jaar daarvoor. De Nederlandse toerist is een graag geziene gast als er wordt gekeken naar besteding per vakantie: 20 tot 30 procent meer dan de Belgen en de Fransen. Wat de Nederlanders naar Thailand trekt, is de diversiteit van het land, de vriendelijke mensen en de cultuur, met vele tempels, musea en markten. De stranden zijn ook een USP, evenals de gastronomie. Arkanae Sawangkamol, Benelux Coördinator van TAT Parijs: ‘En niet alleen streetfood, waar Thailand zo bekend om staat. Je hebt ook een enorme keuze uit restaurants, van Michelin tot lokaal.’
Dit jaar heeft TAT een nieuwe campagne gelanceerd: be open to the new shades. Hiermee wil de vertegenwoordiger van Thailand ook de minder bekende provincies promoten, de zogeheten hidden gems. ‘Veel mensen denken dat ze alles al gezien hebben van Thailand, terwijl dat nog maar een klein deel is van het land. Er is nog veel meer in Thailand. We willen met deze campagne mensen aanmoedigen om off the beaten track te gaan, en ook de niet toeristische plaatsen te bezoeken.’
Drie hidden gems die TAT noemt zijn de provincies Nan, Loei en Trang. Nan ligt helemaal aan de oostkant van het noorden, en is een plek waar je veel kunt ontdekken. Loei ligt ook in het noordoosten, en wordt omschreven als een ‘piece of heaven at the Mekong River’. Hier is slow tourism nog echt de beleving. Trang ligt in het zuiden, zuidelijk van Krabi, en heeft tien paradijselijke eilanden in de Andamanse Zee.
Update
Thai Airways International gaf een korte update. De thuisbasis van deze airline (opgericht in 1960) is Bangkok. Het is een Star Alliance member met 102 toestellen (A380, B787, A350 en B777) en meer dan 60 bestemmingen. Thai Airways vliegt niet op Amsterdam, maar er zijn wel genoeg mogelijkheden voor de Nederlandse klant. Vanuit Brussel bijvoorbeeld, met 5 vluchten per week naar Bangkok. Frankfurt: 2 keer per dag. München: 7 keer per week. En Wenen: 5 keer per week. Enkele USP’s van vliegen met Thai Airways: gratis stoelreservering, twee binnenlandse vluchten voor 20 euro, de nieuwe A350-900 en de Thaise gastvrijheid.
De avond werd afgesloten met een paar mooie prijzen, waaronder twee tickets naar Bangkok met Thai Airways International. De aanwezige deelnemers van de e-learning ‘Thailand – van noord naar zuid’ op TravEcademy maakten extra kans op deze prijs. Henrike Dekker van The Travel Club was de gelukkige winnaar (foto). Wie meer wil weten over Thailand en de hidden gems, kan deze e-learning ook maken, klik hier.
Foto: André van der Sluis (Thai Airways International), Henrike Dekker (The Travel Club), Arkanae Sawangkamol (TAT) en Kornelis van der Krieke (USP Marketing PR).