‘Deze branche zal altijd onder druk staan’ - TravMagazine
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

‘Deze branche zal altijd onder druk staan’

Door: | 14 januari, 2020

Hoe ziet de consument van de toekomst eruit? Tijdens een paneldiscussie op het Travel Congress 2020 ging Wilfred Genee in gesprek met verschillende CEO’s uit de reisbranche over hun visie op het reislandschap van de toekomst. ‘We kunnen het ons niet permitteren om ons buiten de maatschappelijke discussie te plaatsen.’

De tafelgasten waren Marjon Kaper (ANWB), Arjan Kers (TUI), Elke Dens (Visitflanders), Harm Kreulen (KLM) en Frank Oostdam (ANVR). Hoewel de gedachte was dat er meerdere pijlers aan bod zouden komen, kwam vooral het onderwerp duurzaamheid aan bod.

Kreulen: ‘Om verduurzaming te financieren, moet er veel geld verdiend en geïnvesteerd worden. Verduurzaming betekent nieuwe vliegtuigen, nieuwe motoren. Als we hier niet serieus mee aan de gang blijven en stappen blijven maken, dan houdt het op.’

Retourtje Amsterdam-Barcelona
Volgens Oostdam gaat het ook vooral om beeldvorming. ‘Advertenties waarin retourtickets naar Barcelona voor 49 euro worden aangeprijsd, komen de reissector niet ten goede. Het moet op een andere manier. We kunnen het ons niet permitteren om ons buiten de maatschappelijke discussie te plaatsen.’ Maar dan moet er volgens Kers wel een oplossing zijn. ‘Zodra die er niet is, en we moeten in plaats daarvoor 14 uur met de trein reizen, voor honderden euro’s meer… Er moet een beter alternatief zijn.’

Op de vraag van Wilfred Genee of het ‘nog wel leuk is om in deze branche te werken’, reageert Kers: ‘De branche zal altijd onder druk blijven staan. Maar er is niets mooier dan de klant een fantastische belevenis te geven.’

Lees binnenkort een uitgebreid verslag in TravMagazine.

Reageer met Facebook:

Reacties:

Deel dit artikel