Terwijl cruises nog zijn opgeschort, is CLIA bezig veiligheidsprotocollen te onderzoeken en verbeteren. Tegelijkertijd gaat CLIA met volle kracht verder met het opleiden van reisprofessionals en is er een nieuwe module gelanceerd.
‘Op het moment dat cruises weer langzaam gaan opstarten zijn reisagenten van cruciaal belang om cliënten met vertrouwen te kunnen adviseren over de maatregelen die zijn genomen, zodat ze met een gerust gevoel op cruisevakantie kunnen’, zegt CLIA. Daarom heeft CLIA een nieuwe module gelanceerd die toegankelijk is voor alle Nederlandse reisprofessionals, dus ook niet-leden.
Het doel van de module is tweeledig. In de eerste plaats wil CLIA laten zien welke activiteiten en innovaties plaatsvinden in de cruisewereld. Cruises zijn een succesvolle vorm van toerisme dat een groeiend aantal mensen trekt. Terwijl de cruisevloot slechts één procent van de wereldwijde maritieme vloot uitmaakt, vinden innovaties op gebied van milieu en ecologie juist in de cruisesector plaats. Daarnaast draagt de cruisesector miljarden euro’s bij aan de wereldeconomie en geeft direct en indirect werk aan vele duizenden mensen. De module legt ook uit hoe de cruisesector al lang een van de best uitgeruste en meest ervaren sectoren is op gebied van gezondheidspreventie.
Ten tweede hoopt CLIA ook niet-leden te overtuigen om zich aan te sluiten. Het lidmaatschap brengt belangrijke voordelen en hulpmiddelen bij de verkoop van cruises. Het document bevat informatie over het hoe en waarom van het lidmaatschap en de doelstellingen van CLIA. Eind juni zal het huidige reisagentenplatform cruiseexperts.org platform migreren naar de wereldwijde CLIA-website cruising.org. De bovengenoemde nieuwe module is dan ook niet beschikbaar op cruiseexperts.org maar is nu al te vinden op: https://cruising.org/nl-agent-training