In een speciale brief richtten Carmen en Luis Riu, de ceo’s van RIU Hotels & Resorts, zich persoonlijk tot zijn klanten. Hierin schrijven zij hoe RIU de laatste weken heeft ervaren. ‘Wij beleven door COVID-19 de moeilijkste momenten die we ooit als bedrijf hebben meegemaakt.’
Eerder deelde RIU al zijn integrale post-COVID-handleiding voor hotels. Deze bestaat uit 17 protocollen die globaal gericht zijn op de nieuwe situatie en ingaan op de dagelijkse handelingen, klantenservice en schoonmaak en desinfectie. Deze handleiding is ontwikkeld door professionele medewerkers van RIU in samenwerking met gespecialiseerd adviesbureau Preverisk met het hoofdzakelijke doel de veiligheid van de gasten en het personeel te garanderen. Lees hier de uitgebreide uitleg per protocol.
De brief
‘Allereerst hopen wij van harte dat het goed gaat met u en uw familie. Het belangrijkste in deze tijd is dat wij gezond zijn en voor onze familie kunnen zorgen.
Zoals bekend beleven wij door COVID-19 de moeilijkste momenten die we ooit als bedrijf hebben meegemaakt. In de meer dan 65 jaar van ons bestaan zijn we geconfronteerd met allerlei situaties en uitdagingen, maar geen daarvan heeft ons gedwongen om de 99 hotels die RIU heeft in 19 landen te sluiten.
De eerste weken waren erg moeilijk en hectisch. Paradoxaal genoeg gevuld met het organiseren van het stilleggen van alle activiteiten, daarbij altijd rekening houdend met het welzijn van de werknemers en de levensvatbaarheid van het bedrijf. Wij zijn al twee weken bezig met de terugkeer. Wij werken aan het heropenen van onze hotels met de service die u van ons gewend bent, aangevuld met nieuwe maatregelen die onze gasten en medewerkers maximale gemoedsrust bieden op het gebied van gezondheid en veiligheid. Tegelijkertijd schenken we alle aandacht aan de reis- en veiligheidsrichtlijnen van zowel de lokale autoriteiten als die van uw eigen land.
Wij richten ons persoonlijk tot onze klanten van Riu Class, omdat we uw loyaliteit zeer op prijs stellen. Deze is voor ons de drijfveer om door te gaan. In plaats van na te denken over nieuwe hotels en bestemmingen, moeten wij in de huidige omstandigheden nadenken over de maatregelen en veranderingen voor onze hotels om u weer zo snel en veilig mogelijk te kunnen ontvangen.
En dit is het enige waar wij ons nu voor inzetten. Gelukkig kunnen wij rekenen op veel ervaring en op een zeer professioneel en toegewijd team dat onvermoeibaar werkt met als enige gedachte dat wij onze hotels opnieuw met leven en fijne momenten kunnen vullen, want zonder onze medewerkers en zonder u, zijn het alleen maar gebouwen.
Wij kunnen u nooit genoeg bedanken voor uw vertrouwen en wij hopen dat u in deze moeilijke tijden uw enthousiasme voor het reizen behoudt, net zoals wij ons enthousiasme en onze roeping om u de beste service te bieden behouden. Zorg goed voor uzelf.
Met oprechte warme groeten,
Carmen en Luis Riu