Cathay Pacific en Cathay Dragon zullen de capaciteit van hun passagiersnetwerk in april en mei met 96% verminderen. Desondanks wil de airline reizigers zoveel mogelijk de kans blijven bieden om terug naar huis te keren. Om reizigers gerust te stellen, kunnen alle tickets die vóór 17 maart 2020 zijn uitgegeven voor reizen tot 31 mei 2020 kosteloos worden omgeboekt of geannuleerd.
Deze maatregelen treft de luchtvaartmaatschappij in het licht van de sterke daling van de vraag, als gevolg van de aanhoudende coronaviruspandemie. Ook de meerdere reisbeperkingen van de overheid die deel uitmaken van de wereldwijde gezondheidsreactieplan, dragen bij aan deze beslissing.
Cathay Pacific voert in de maanden april en mei drie vluchten per week uit naar 12 bestemmingen: Londen (Heathrow), Los Angeles, Vancouver, Tokyo (Narita), Taipei, New Delhi, Bangkok, Jakarta, Manilla, Ho Chi Minh City, Singapore en Sydney. Cathay Dragon voert drie vluchten per week uit naar drie bestemmingen: Beijing, Shanghai (Pudong) en Kuala Lumpur. Ondertussen blijft Cathay Pacific in Europa tot eind maart twee keer per week vliegen op de luchthaven van Brussel.
Ronald Lam, Chief Customer and Commercial Officer van Cathay Pacific, zegt: ‘We moeten moeilijke maar beslissende maatregelen nemen, aangezien de omvang van de uitdaging waarmee de wereldwijde luchtvaartsector wordt geconfronteerd, ongekend is. We hebben geen andere keuze dan onze passagierscapaciteit aanzienlijk te verminderen, aangezien reisbeperkingen het voor onze klanten steeds moeilijker maken om te reizen en de vraag drastisch is gedaald. We streven naar het behoud van een minimaal aantal vluchten van en naar belangrijke bestemmingen in ons netwerk. Zo zorgen we ervoor dat deze vitale slagaders open blijven. Cathay Pacific is een veerkrachtig bedrijf. We zullen nog veel meer uitdagingen het hoofd bieden en we blijven vol vertrouwen naar de toekomst kijken van het bedrijf op lange termijn, met Hongkong als hub en ons vermogen om te groeien in Azië-Pacific.’
Gratis omboeken
De airline heeft regelmatig contact met de passagiers en bekijkt continue naar de beste manier om ze veilig weer thuis te krijgen. De passagiersvluchten naar Amsterdam waren vorige week al tijdelijk opgeschort naar aanleiding van de opgelegde toegangsbeperkingen van de Nederlandse overheid. Cathay Pacific en Cathay Dragon zien af van kosten voor omboekingen, omleidingen en annuleringen. Reisagenten kunnen zich aanmelden bij www.cxagents.com, waar continue updates met de laatste richtlijnen, wijzigingen en verdere productinformatie gegeven wordt.
Foto: Cuson / Shutterstock.com
[…] Pacific gaat capaciteit met 96 procent verminderen Lees hier het […]