Bol.com gaat shop-in-shops openen op de site, maar interesse in reizen heeft de e-commerce gigant niet.
Het komt erop neer dat Bol.com merken de mogelijkheid wil bieden om zich duidelijker te profileren op de website. Daarvoor zoekt het bedrijf ‘brand managers’. Het voorbeeld van Amazon, dat in de VS op een select aantal bestemmingen hotelovernachtingen aanbiedt, gaat Bol.com niet volgen, zegt een woordvoerster desgevraagd. ‘Vooralsnog richten wij ons op elektronica marktleiders, maar naar verwachting zal dit in de toekomst worden uitgebreid naar andere categorieën. Ten aanzien van reizen hebben wij verschillende artikelen, waaronder reisboeken, koffers, tenten, et cetera. We verkopen geen reizen.’
Uit onderzoek van Webloyalty blijkt dat de reisbranche kansen ziet in een samenwerking met Bol.com door de overlap van doelgroepen. Consumenten verwachten over vijf jaar bij nieuwe aanbieders hun reis te zullen boeken (76 procent). Ruim een derde (35 procent) verwacht niet dat dit bij partijen als Bol.com en Amazon zal zijn.
[…] https://www.travmagazine.nl/bol-com-geen-interesse-in-reizen/, redactie TravMagazine, opgevraagd op 1 juni […]